Livet som mamma

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sannixen - 11 oktober 2011 10:51



Lillen åkte till sin pappa igår. Och fick sms om hur de gått och sådär.. Natten hade han vaknat varje halvtimme ungefär och gråtit och kallat på mig och då hade han hostat ännu mer i med han blev ledsen :/ Det gör ont i mitt mamma hjärta att höra :( Men jag måste verkligen jobba idag iaf.. Missade en del dagar förra veckan för jag själv var sjuk först och sen blev min prins det. Men han är det viktigaste som finns <3 Så behöver han mig så finns jag här... Så får se om han kommer hem ikväll som han egentligen ska men jag fråga om han inte kunde stanna där så jag kunde jobba imorgon också. Men efter en sådan jobbig natt så kanske det är bättre han är med mig eftersom han kallar på mig ?!



Hur hade ni gjort ??? Behöver lite hjälp med att bestämma mig ?


Vill inte dom på jobb ska tycka man är borta helt mycket heller. Men som sagt Timmie är det viktiga och jag vill bara han ska bli frisk igen <3  och kunna andas normalt och äta igen...



Av Sannixen - 10 oktober 2011 11:16



Han har "bara" vaknat ca 4 ggr i natt.. Så medicinen måste verkligen ha funkat iaf.. Ska snart iväg och hämta ut de på receptet. Väntar bara på att lillen ska vakna.. Så förhoppningsvis kan han bli bra nu snart <3 Och äta igen vilket han inte gör.. Har dock fått i honom en del nyponsoppa idag tack och lov..

Av Sannixen - 10 oktober 2011 11:09


Kvällen igår sluta med att vi ännu en gång ringde sjukvårdsupplysningen för det står inte rätt till med lillen.. Så då bad dom oss åka in ännu en gång efter att ha hört honom hosta o.s.v Men denna gången skickade dom oss till Värnhem. Och dom var helt underbara där så åk dit om ni behöver åka in någongång. Dom stängde halv tio så vi hade ca 40min på oss. Så Jonas körde in mig och Timmie direkt då jag inte hittar där.. Direkt när vi kom dit var vi först fram till receptionen och det FÖRSTA hon säger är att han har krupp ????? Det både barnakuten och andra vårdcentralen påstod att han INTE hade.. Men men fyllde i en lapp och väntade sedan bara någon minut så blev vi inkallade. Så kom doktorn, super snäll kvinna. Hon lyssnade på honom, tittade i öronen och hals.. Allt verka bra men även hon sa att det var krupp. Så fick han någon medicin där och så fick vi någon med oss hem som han skulle ta innan han skulle sova och en gång på morgonen sen fick vi hämta ut en egen på recept så ska snart åka och göra det. Stannade en stund medans hon skulle skriva receptet och för kolla så han inte fick några negativa biverkningar av medicinen han fick där. Sen var det hemåt igen, allt som allt var vi borta knappt 1 timme :P





Av Sannixen - 10 oktober 2011 10:53



Gick en liten promenad med lillen igår så han fick lite luft nu när han är så himla sjukis.. Jätte mysigt iaf och han verka tycka att det var skönt.



  

Av Sannixen - 8 oktober 2011 11:44


Blev inte att vi åkte vid 13 för han verkade vara lite bättre då men efter hans vila så var det värre igen så då ringde vi och doktorn var snäll och skulle ta oss emellan.. tack tack tack... Åkte dit med lillen så fick han stick i fingret :( Hemskt... Jag hatar sådant och ännu mer när dom ska göra det på min lilla påg.. Sen in till doktorn och hon lyssna fram och bak, tittade i öronen och halsen.. Men det verkar vara en väldigt kraftig förskylning.. Vi skulle åka och hämta ut ett recept direkt efter men de hade inte ens hunnit dit innan vi var där ^^ Dåligt för hon sa att de är framme långt innan oss.. så gick in på coop och köpte två böcker till lillen medans vi väntade.. Sen in och hämtade medicinen och efter det direkt hem så lillen kunde nanna och jag laga lite mat..

Av Sannixen - 7 oktober 2011 10:14



Igår kom Timmie hem från sin pappi.. Hes precis som jag varit de senaste dagarna.. Men det blev värre för honom under kvällen sen vaknade han hostandes och fick knappt luft o.s.v Så tillslut efter pratat med sjukvårdupplysningen o.s.v åkte vi in till barnakuten. Hon var osäker på om det var krupp eller inte så hon bad oss stanna.. Efter några timmar där så sa hon att doktorn är väldigt upptagen men vi kan stanna om vi vill o.s.v Men vi valde då att åka hem.. Vi var lika döda allesammans så.. Sen hem och nanna.. Dock har det inte blivit så mycket sovande.. Lillen har hostat, gjort massa skumma ljud som han inte får luft o.s.v.  Så ja idag fick jag stanna hemma med honom <3 Han är ju det viktigaste som finns.. Ringde vårdcentralen imorse så dom sa om de inte ändras eller blir värre så ska vi komma in till dom efter kl 13. Så vi får se sen om det blir att åka dit också..


Av Sannixen - 6 oktober 2011 10:40



Fortfarande hes :/ men svider inte fullt så mycket. Ledig idag men imorrn blir det jobb även om jag är hes.. Sålänge det inte svider när jag snackar så kan man ju jobba :) Ikväll kommer min lille prins hem efter varit med sin pappa sedan igår :) Saknar ju plutten hihi <3

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards