Livet som mamma

Alla inlägg under januari 2012

Av Sannixen - 20 januari 2012 19:13

  


 

Av Sannixen - 20 januari 2012 14:36



Myst hela morgonen med mina pågar.. Natten har varit rätt jobbig. FÖrst vaknade lillen av en bajsbomb, hela sängen var full och blöjan full och hela han själv :O Så pojkvännen fick fixa sängen och jag bytade blöjan. Tyvärr blev ju lillen rätt pigg då så han ville inte sova igen :( Varje gång jag la honom och sedn gick in i vårt sovrum så bärjade han ropa eller gråta.. Men ja efter någon timme somnade han.. Sen vaknade han på morgonen men fick honom till somna om, tack o lov :) Sen nästa gång han vaknade steg vi upp han o jag <3


Idag blir det lite ärende med plutten sen hem och laga mat :) Blir faktiskt lax, potatis, ärtor och hollandaisås <3 Får passa på när pojkvännen inte är hemma då han inte gillar det så mycket hehe.. Sen ikväll mys med lillen <3 Sen kommer älsklingen ikväll efter jobb <3

Av Sannixen - 19 januari 2012 19:47


Usch och fy, var hos tandläkaren vid halv 4. Lagade två hål och fy fan vad jag hatar sprutor. Det var nästan så jag skippade att ens gå dit idag men tänkte att det lär ju bara bli värre med tiden så lika bra att få det gjort.. Fy föör vad ont sprutan gjorde :( De andra kändes inte lika mycket men ja jag kände ju dom. Sen borrade hon massa och det gjorde ONT.. Men efter en stund hade bedövningen blivit starkare så då gick det bra igen. Men usch och fy vad obehagligt det var och tog jätte lång tid så blev helt torr i munnen och hade feta problem med svälja eftersom halva ansiktet och halsen var bedövad :/Och bedövningen har äntligen börjat försvinna efter 4 ½ timme... Men men nu är det klart och förhoppningsvis händer det inte igen :)


 

Av Sannixen - 19 januari 2012 12:08


Från sängen imorse när klockan ringde :/ Så blev ingen matte idag. Vi har ändå inte börjat i boken än så missar ju inte något särskilt men ja nu efteråt har man lite ångest för att man inte gick dit. För nu ska jag minsann klara skiten det är jag 100% säker på. Jag ska inte ge upp.. Även om jag är trött :P Men men ledig idag så underbara pappa har varit här och hjälpt mig sätta upp lite hyllor, tavlor, fixat ytterdörren o.s.v Så det är nice :) Träffade även min nya granne Niklas :) Han hörde mig och pappa hålla på med dörren där ute så han kom bort och hälsa. Så ska han komma förbi sen och hjälpa mig med dörren då man behövde en gångjärnsbräckare eller vad det heter haha :P Väldigt sjysst av honom iaf :) Själv ska jag duscha och sedan blir det lite ärende. Ska köpa lax på netto om det finns kvar, sen skor på burlöv center och tillsist tandläkaren halv fyra :( Hatar sprutor och nu ska jag säkert få massvis idag :( skit skit skit... Men men ikväll kommer lillprinsen hem iaf vid 19 <3 och sen kommer min andra älskling hem kl 20 <3 Så en riktig myskväll med andra ord ... love love love !!

Av Sannixen - 18 januari 2012 21:26



Jaha då har man kommit hem och börjat varva ner lite :) Igår började min matte B lektion så det var upp kvart över 6 som gällde. Lektionen gick super bra och jag kunde allt vi gick igenom så det gav en ändå lite hopp om att detta kommer gå bra :) Sen var det hem och mysa med mina pågar i ca en timme innan jag skulle köra lillen till dagis och sedan själv köra till jobbet. Kan ju säga att jag var ganska trött fram emot kvällen där. Men jag vänjer väl mig :) Sen idag var det samma sak fast steg upp 7 istället och körde bil in ;) Dock vaknade jag själv vid 5 sen somna jag om så vaknade lillen 6 ?! Konstigt nog.. men vi somna om till 7.. Dock blir man så seg och ont i huvudet när sömnen blivit avbruten så många ggr.. Men matten idag gick också super bra så känner mig riktigt duktig nu ju :P haha.. Sen jobba jag igen :P och sen en snabbis in på Maxi efter jobbet och nu som sagt är jag och har varit hemma en stund :)

Av Sannixen - 18 januari 2012 10:34

Riktigt bra film :) Så se den...



Av Sannixen - 18 januari 2012 10:29


Emma kom hit efter hon varit lite ärende :) Så slappade vi här hemma och lekte med Timmie fram tills hans pappa hämtade honom vid kl 14. Stack dock bort och käkade BK så hans pappa hämtade honom där. Han hade klydd med bilbarnstolen så han skulle ändå komma lite senare. När han blivit hämtad åkte vi till Burlöv Center och gick en runda :) Ingen av oss var på något vidare shoppinghumör så det var lite tråkigt.. Men var trevligt att gå där en runda :) Sen bar det hem till mig igen.. Så umgicks vi här hela kvällen. Jonas kom efter sin träning och sedan kom min älskling efter han varit med sin polare :) Så käkade vi gott haha .. Alla käkade olika. Jonas åt pizza, emma är morötter med dippa, älskling åt chips med dippa och jag åt gurka med dippa :P Och så tittade vi på Real Steal :) Riktigt bra film så har ni inte sett den så se den :)

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards