Livet som mamma

Alla inlägg den 23 april 2012

Av Sannixen - 23 april 2012 18:14



Idag var sista lediga dagen för denna gången. Har haft en rätt tråkig dag efter Timmie åkt till sin pappa. Men innan dess lekte vi i trädgården och jag klippte även ner den stora busken jag vill ha bort. Så får se om jag kan lyckas gräva upp den någon dag eller om jag får skaffa hjälp hahaha :P Efter Timmie åkt så har jag bara tagit det lugnt, varit en snabb runda på maxi och även ätit lite. Och snart kommer min prins hem <3 Lite tidigare än vanligt så det är kul <3 Saknar honom juuuuuu... Så ska vi mysa lite och säkert se film innan han ska nanna.. Och ikväll blir det serier för min del och äta lite jordgubbar med glass ;)

Av Sannixen - 23 april 2012 14:42

  


Allmänt: Nu är din bebis stor som en avocado, men under de kommande tre veckorna går den in i en växtspurt som kommer att fördubbla dess vikt. Under tiden kommer den att leka med navelsträngen och öva sina lungor genom att 'andas' fostervatten. Bebisen har druckit fostervatten ett litet tag nu och kan kissa. Du är också inne i en slags växtspurt och din livmoder är nu så stor att den har börjat tänja på ligamenten som omger den. Om du känner smärtor nu, kan det vara därför.


Nu har du förmodligen lagt på dig minst 2,2 kg och kanske så mycket som 4,5 kg. Livmodern växer och det kan kännas när ligamenten i nedre buken sträcks. Vanligtvis går dessa smärtor över fort, men det är värt att tänka på att din växande livmoder kommer att belasta ryggen mer och mer


Hur jag känner mig/mina tankar: Jag är rätt så säker på att jag känt bebisen de senaste dagarna iaf. När jag ligger ner känns det som fjärilar inne i magen <3 Det är mysigt men längtar tills det känns mer :)  Jag mår mycket bättre men mår lite illa på morgonen precis innan frukost eller när jag blir jätte hungrig då mår jag också rätt kasst. Så gäller att äta så fort man blir hungrig kan jag lova :) Tycker det är jobbigt med alla finnar jag fått denna graviditeten :( Får hoppas det blir bättre snart.. Jag har dock fruktansvärt ont i ryggen ibland speciellt efter en hel dag på jobbet så det är lite jobbigt men ja det får man ju leva med. Annars är det inte så jätte mycket tankar just nu :)




Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards