Livet som mamma

Alla inlägg under april 2012

Av Sannixen - 10 april 2012 19:28



Idag har jag fått en hel del läsare :) Vilket är super kul..

Ni får mer än gärna kommentera och även komma med lite förslag vad ni vill läsa mer av (gäller även er som redan följer min blogg såklart )

Av Sannixen - 10 april 2012 15:20



Så himla trött och seg jag är. Lillen ville ju stiga upp redan 04.20 i natt men det ville minsann inte jag. Tillslut steg vi upp halv sex för då orkade jag inte försöka få honom att nanna mer. Så tittade vi på film. Sen vid 8 ville han nanna igen så då gick vi upp och somnade direkt. Blev inte väckt förrän mamma kom runt tjygo i elva och då hade jag bråttom till jobb då jag skulle vara där kl 11 så det var till att snabba sig :P jag hann med goda marginaler ;)

Är forttfarande riktigt seg och vädret gör det inte bättre :( Tänkte köra och handla men lillen verkar inte vilja det minsann :/ Så får strunta i det och ta det en annan dag .. men måste be pojkvännen köpa mjök med sig iaf så jag klarar mig :$ vad tusan hade jag gjort utan honom ? <3 Han är den bästa <3

Av Sannixen - 10 april 2012 13:40



Var ledig idag men åkte in för ett fackmöte. Då jag inte har någon koll på vad som sker när vi går ut i strejk så. Mend et var väldigt intressant och kvinnorna som höll i detta var roliga och jätte duktiga på det dom gjorde. Så nu är det bara att vänta och se vad som sker på fredag. Men det ser iaf ut som det blir strejk.  

Av Sannixen - 9 april 2012 18:36





Veckorna går snabbt nu i början men sedan kommer dom smyga fram :/


Allmänt: Nu börjar din bebis få hår. Vilken färg det kommer att bli får du däremot vänta med att se. Visserligen har du ju genetiska ledtrådar från din och din partners familj, men det kan ändå bli en överraskning vid födseln. Din bebis har fint hår över hela kroppen som kallas lanugo, men det brukar försvinna mot slutet av graviditeten. Ditt eget hår är kanske också tjockare och blankare än vanligt (en av de trevligare biverkningarna) – så njut av ditt fina hår medan det varar!


Hur jag känner mig/ mina tankar: Ja mitt hår är varken tjockare eller blankare iaf haha tycker det är mer slitet än någonsin :P men det blir väl bättre.. Förutom det mår jag bättre med tabletterna iaf :) Och hade jag inte varit så himla förskyld hade allting säkert varit lättare. Jag har dessutom börjat kunna äta mer kött nu faktiskt, så det går framåt tack och lov :) men jag måste äta det jag känner mig sugen på för dagen annars blir det jobbigt att äta det faktiskt. Vikten pendlar fortfranade upp och ner så kan inte riktigt säga hur mycke jag gått upp ... men hoppas inte det skjuter i höjden sen bara då vet jag inte var jag ska bli av. Hmm ja annars är det inte så mycket nu.. Längtar tills man vet datum för ul iaf <3


Har fått rätt så rund mage ändå <3

 













Av Sannixen - 9 april 2012 18:21



Igår gick jag och älsklingen på bio :) man får ju passa på nu <3 Visste dock inte om vi skulle se Titanic 3D eller John Carter 3D. Tillslut blev det John Carter :) Började vid 21:05 sen varade den i lite mer än 2 timmar. Den var grymt bra gjort alltså, häftiga effekter. Dock var det lite i den man tyckte fattades och även slutet var väl lite sådär. Kommer kanske en tvåa? Men överlag så var det en bra film :)

 

Av Sannixen - 8 april 2012 14:33



Körde till Jägers för köpa fler illamående tabletter. Får bara 10 i ett paket och det 2 om dagen. Men men och då blev det ju att jag gick en runda i lite andra affärer och ojoj dom har fått in jätte fina kläder på pojkavdelningen på Lindex :O Inte ofta.. Såna byxor jag gillar som man viker upp till shorts, toppen i med sverige vädret. Så köpte två par såna och en t-shirt. Dock ska han nog få det i födelsedagspresent :) Han har fått en redan i väldigt förtidig present sen har vi köpt nåt litet till :) Min lilla älskling <3 Sen när jag kom hem så hade pojkvännen fått sluta tiidgare så han var hemma och skulle ju överaska mig men där fanns inte jag :P men kom någon minut efter honom bara så *hihi* Nu ska vi göra hamburgare och äta.. Jag svääääälter <3

Av Sannixen - 8 april 2012 12:08



Riktigt mysig dag igår :) Dock snöade det en del men tillslut försvann det och då passade jag och mina pågar på att gå ut till lekplatsen ett tag. Så himla mysigt <3 Sen när vi varit där någon timme gick vi hem och bytade kläder för att sedan åka till pojkvännens farmor och farfar där dom hade påskmiddag med b.la hans syster och hennes familj, hans pappa och lille bror mfl :) Vi skulle inte äta där men åkte dit för att umgås en stund. Och timmie lekte med Emilia, båda två var super glada så det var så kul att se :) Sedan åkte vi hem och åt en egen liten påskmiddag <3 Efter det fick Timmie sitt påskägg som innehöll, 2 sorters chips, zoo, tutti frutti, ahlgrens bilar och även 3 bilar att leka med och han blev jätte glad. Min sötis <3 Sedan var det läggdax för honom och filmkväll för oss. Eller ja vi tittade på en serie som vi följer "the river" nu är det bara något avsnitt kvar. Men spännande är de :)

 

 

  

 



Av Sannixen - 8 april 2012 10:54



Fick en jätte fin rosa påskbukett av älsklingen häromdagen <3

 

  

 

Tack darling du är underbar :)

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards