Livet som mamma

Alla inlägg den 25 juli 2012

Av Sannixen - 25 juli 2012 18:25



Det är rätt sjukt det här med dagisavgiften :S Timmie är på dagis  ca 9 timmar ena veckan och ca 25 timmar andra veckan. Det är inte så hemskt mycket. Och när jag bodde ensam var räkningen riktigt bra men sedan jag blev sambo så hade vi helt plötsligt den jäkla maxtaxan och då hamna det på 1260 kronor i månaden ?! Det är så jäkla sinnes.. Så nu när jag ska vara mammaledig ska vi ändå behöva betala detta priset eftersom det inte är förrän dom är 3 år som dom går gratis på dagis 15 timmar veckan :S Jag som tänkte ha honom där 15 timmar veckan redan nu för han behöver sina vänner o.s.v Men vill fan inte betala 1260kr om han bara ska vara där så lite ?! Sen om jag börjar plugga också då kommer vi fortfarande upp i maxtaxan :S Och kommer fortsätta betala lika mycket alla åren jag knappt tjänar något :S Men sambon sa att det kanske är annorlunda när man pluggar, dom räknar kanske lite annorlunda då !! Man kan ju hoppas ... Om jag nu skulle plugga så kommer ju båda barnen gå på dagis och då skulle ena barnet kosta över 800kronor och det andra då 1260kronor.


nej tycker bara det är sinnes, borde ju räknas efter också hur mycket barnen är på dagiset också !!

Av Sannixen - 25 juli 2012 16:55

Nu är det en mer behaglig temperatur för en gravid kvinna att vara ute <3 Resten av dagen har varit olidlig. Men ska verkligen inte klaga :) hade tur att jag la min semester vecka just denna veckan :)

Av Sannixen - 25 juli 2012 13:03





Mina fina pågar <3   

Av Sannixen - 25 juli 2012 12:03

Är så himla glad att vi har trädgård <3 började morgonen med att spola rent timmies pool :) sen började jag fylla den medans sambon och timmie lekte i vattenspridaren :) dom är så underbara mina pågar <3 sen körde vi och lämnade min bil i verkstaden, ska byta däck för jag fick ju punka för några dagar sedan. Och efter det har vi myst i trädgården <3 sambon har nu åkt för att käka lunch med en kompis och sen ska han till jobbet :( För min och timmies del blir det nog snart sova middag och sen mysa i trädgården <3 ingen av oss orkar något idag känner jag :p

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards