Livet som mamma

Alla inlägg under juli 2012

Av Sannixen - 5 juli 2012 19:03



Idag var jag ledig och riktigt skönt är det :) Jag åkte till mamma så stack vi till IKEA i förmiddags. Hittade dock inget kul där tyvärr. Måste dit en annan dag med sambon och köpa madrass till spjällsängen och bitskydd :) Kollade efter en hylla till Timmie där han kan ha sina dvd filmer nu när han ska få upp dom på sitt rum. Hittade en men den blev ca 1300kr och det tyckte jag var lite mycket. Men ja sen åkte vi till Lutz och tittade efter en hylla där, hittade en som jag nog ska köpa imorgon. Hittade även två syskonvagnar jag ska visa för älsklingen imorrn :) Vi måste ju ha både och.. Efter Lutz åkte vi till deras stuga och umgicks en stund innan jag åkte lite andra ärenden. Nu har jag även hunnit äta och snart kommer pappa hit, ska bolla lite ideer med honom vad jag tänkt i Timmies rum o.s.v :) Kommer bli så tjusigt i båda barnens rum <3

Av Sannixen - 4 juli 2012 22:45



Wiie nu har jag blivit klar med fotoboken från resan :) Så nu är den beställd så kommer säkert nästa vecka. Gick snabbt att få ihop den och hoppas jag blir nöjd när den kommer nu bara . Måste sätta mig ner och göra klart fotoboken på Timmie också och filmen jag håller på att klippa ihop. Är så kul när allt är klart men tar väldigt lång tid tills dess :P

Av Sannixen - 4 juli 2012 20:56


Är nu i vecka 24. Tiden har ändå gått rätt så snabbt faktiskt. Men nu går den segare och segare för nu längtar man mer och mer. Har planer för hur hennes rum ska se ut och antagligen ska det målas i vecka 29 :) Sen ska möblerna in, kläderna tvättas och vikas o.s.v Allting är så spännande och mysigt..


Allmänt: Din bebis har ännu inte så mycket kroppsfett, men hjärnan växer fort och bebisen är såpass stor att den börjar fylla utrymmet i din livmoder. Var uppmärksam på vad du äter, eftersom det händer så mycket med bebisens hjärna just nu. Vid det här laget ser du förmodligen gravid ut 'på riktigt' och har kanske också en mörk linje (linea nigra) på magen.


Du kanske har fått rosaröda strimmor på magen, brösten eller skinkorna – så kallade strior. Massor av kvinnor får också besvär med klåda – graviditetshormoner gör din hud torrare och att den sträcks över din växande mage gör inte saker bättre. Att smörja in huden känns skönt och kan lindra klådan, men det tar inte bort strior och förebygger dem förmodligen inte heller. Strior uppkommer ofta i det har stadiet och bleknar till silvervita streck efter förlossningen.

Dina ögon kan också påverkas under graviditeten och det är vanligt att de är extra ljuskänsliga, torra och känns lite grusiga.



Mina tankar/Hur det är just nu: Hehe jag har sett gravid ut på "riktigt" ett tag nu men senaste veckan har många kommenterat det :) Ingen mörk linje den här gången :) men med Timmie hade jag. Annars mår jag bra, blir lite yr och svettig och får panik ibland men ska till barnmorskan nästa vecka så får höra vad det kan vara. Någon sa att det kan vara järnbrist, har ju varit lite dålig med mina tabletter så kanske. Hoppas inte dock. Och mina ögon ja dom är jätte ljus känsliga :/ har alltid solskyddet nere i bilen och oftast solglasögon på mig. Trodde dock inte det hade med graviditeten att göra :P men nu vet jag det.. haha..



 


Av Sannixen - 4 juli 2012 20:26


Direkt efter frukosten tog vi lokal bussen till Ocean Aquarium för att titta på fiskar, krokodiler, pingviner och lite sådant. Jätte trevligt men inte direkt vad vi förväntade oss tyvärr :/ Men vi hade mys med varandra iaf och att promenera omkring där :) Efter det åkte vi tillbaka till hotellet och badade i poolen. Åt middag på ett ställe som heter Windmill. Och efter maten hoppade Timmie i ett hopptorn och åkte lite karusell. På kvällen gick vi en runda vid stranden och hittade även en lekplats där Timmie kunde leka lite :) Ännu en super mysig dag och kväll med mina pågar <3



     


Mys på rummet :)


  


Finaste killen på resturang :)


 


Lekplatsen vi hittade :D


 


Detta var den bästa resan någonsin <3 Älskar er så himla mycket..


Av Sannixen - 4 juli 2012 20:22


Nu har lillan en säng <3



Av Sannixen - 3 juli 2012 10:52



Idag hade vi bara en mysdag tsm. Efter vi hade ätit frukost så gick vi upp och slängde på oss badkläderna och sen ner i poolen någon timme. Pratade även med reseguiden och beställde en utflykt till söndagen :) Sen sov vi middag en liten stund ;) Haha vi passade på när Timmie nanna ju. Jag är helt slut nu när jag är gravid så det är bara skönt att sova lite middag då :) Sen blev det Lunch på ett ställe som heter Windmill. Och efter det badade vi ännu mera innan vi gick iväg och åt middag några timmar senare <3 På kvällen var det papegoja show på hotellet så det tittade vi på och Timmie älskade det. Vi kallade papegojan RIO efter den filmen som finns så efter detta ville han träffa Rio varenda dag men det gick ju tyvärr inte. Papegojorna cyklade, spelade basket, hissade flaggan o.s.v Och efteråt fick man ta foto med den :) Så Timmie fick ha den på axeln och det tyckte han var både läskigt och spännande :)


Mina pågar leker i poolen <3

 


Gott med mat

 


Lekte lite i ett hopptorn <3

 


Här är bilden på Timmie och papegojan <3

Fick ta foto på fotot vi köpte så därför det är så dålig kvalite.

Men åhhh så sööt alltså <3 Ska köpa en ram och sätta in orginalet i :)


 


Älskar mina pågar och denna semestern är helt underbar :)


Av Sannixen - 2 juli 2012 22:00



Första tvätten färdig och nu är den andra maskinen igång :) Massa tvätt nu efter semestern. Men usch vad tråkigt det är att vara hemma igen. Eller ja blandade känslor är det faktiskt. Skönt att kunna kasta toalettpappret i toalettstolen igen hahahaha :)

Av Sannixen - 2 juli 2012 19:42



Började med att vi hade ställt klockorna på kl 3. Dock kunde Timmie inte somna så jag låg vaken med honom rätt länge. Och sambon var och tittade på fotboll haha :) Men men upp klockan 3 kom vi. Sen kom taxin och hämtade oss runt kvart i fyra för att köra oss hela vägen till Kastup, dyrt men lätt värt det sådär sent på natten kan jag lova <3 Checkade in våra saker sen åt vi lite innan det var dax att stiga på planet. Timmie var super exalterad <3 Han tyckte det var jätte kul med flygplanet, höll i sig i båda armstöden när den lyfte :P Sen slockna han nästan direkt uppe i luften, dock ville han sitta i min famn och sova och det fick han såklart <3 Dock domnade min rumpa av hahaha och jag kunde knappt röra mig.. Men men det fick gå ändå ju :) Sen när han vaknade åt vi macka och sen var det ju dax att landa :) Hämtade upp vagnen och bagaget och sedan promenerade vi bort till bussen vi skulle åka med till hotellet :) Tog ca 50min så lillen somnade även på bussresan hihi sötis.


Såhär såg det ut där man går in på hotellet :)

 


Väl framme blev det direkt byta om och ner i poolen :)


 


Och efter vi hade njutit i poolen så var det dax att gå och äta middag. Tog en resturang som låg nära hotellet och omg vad GOD spagetti bolognes kan jag meddela :)


 

 


Sedan promenerade vi runt lite och kollade även in var lekplatsen på hotellet fanns. Dock var det ingen höjdare :/ Timmie tyckte dock den var super kul och det är ju det viktigaste haha :D


 

 


Sen promenerade vi till hotellet igen och mös innan det var dax för sängen.

En helt underbar första dag <3


Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards