Livet som mamma

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Sannixen - 4 september 2012 19:00



Prinskorven har lagt sig, han var inte på strålande humör idag kan jag ju säga. Så nu pustar jag ut :P Blir nog inte mer matte för jag har skit ont i huvudet :/ Men ska kolla på tv3play då jag missade ensam mamma söker igår. Sen blir det ju Hollywood fruarna ikväll ;) hihi.. Sova tidigt också minsann :P


Ps: Har betalat vagnen nu efter många om och men ^^ skit drygt på internet banken till utlandet ju :/ Men tror jag lyckades tillslut haha :P Får se imorrn om pengarna kommit fram eller ej :P

Av Sannixen - 4 september 2012 17:19

Sitter lite med matten när plutten tittar film. Men jag är totalt ointresserad :/ och nu är det några tal jag fastnat på också och då tröttnar man ännu mer :/ men på torsdag ska jag in dit och ska då be om hjälp. Men säger bara bläää just nu :( vill inte !!

Av Sannixen - 4 september 2012 16:01



Imorgon klockan 16 är det dax för vårt sista ultraljud <3 Längtar sååå..


 

Av Sannixen - 4 september 2012 13:57



Nu när jag och lillen sov middag så gissa vad? Han snarkar!!!! Dock hörde man att han blivit förskyld så det är därför. Men jag hade feta problem med att somna. Stoppade in öronpropparna och satte fläkten på högsta så tillslut somnade jag men tog sin tid. Haha sambon på kvällen och lillen på dagen? :P Känner mig som en zombie haha <3 Mina älskade pågar <3

Av Sannixen - 4 september 2012 09:15

Pluttisen tittar på tvn och har värsta stilen :P benen i gardinen hahahaha <3

Av Sannixen - 4 september 2012 08:44


Nu är det "bara" 7 veckor kvar <3



Allmänt: Bebisen väger ungefär 2 kg och är cirka 44 cm lång. Nu ligger din bebis formodligen med huvudet neråt i din livmoder, men det är inte säkert att den intagit sin slutgiltiga position riktigt ännu  och skallbenen är fortfarande flexibla så att huvudet kan födas fram.


Händer, fötter, vrister och ansikte kan vara lite svullna nu. Detta kommer sig av vätska  i kroppen och kallas ödem, är ofta värre när det är varmt och under dagens senare del.


Mina tankar/hur jag känner:  Just nu är jag trött på en ständigt spänd mage och ont i ryggen. Men inte allt för många veckor kvar sån tur är. Längtar verkligen tills hon är här med oss <3 Svullnad har jag inte märkt av tack och lov, men kan bli öm i fötterna i mellanåt. Annars inget särskilt, känner mig som en valross. Vågar inte ens väga mig mer :P Hon ligger iaf neråt men är inte fixerad än. Kan hoppas hon kommer innan den 22 oktober iaf <3



 

Av Sannixen - 4 september 2012 07:55



Kändes lite tungt att vakna vid 7 men ändå helt okej faktiskt :) Har ätit frukost och nu tittar vi på film. Inget planerat idag så får se vad som sker. Sova middag senare med lillen blir det för min del iaf. Sambon körde precis till tippen då dom stängde igår när han kom dit. Jag måste försöka räkna en del matte idag sen ska jag åka in dit på tors så jag får närvaro. Har hela kapitel 1 nu så sådär 100sidor kvar att läsa innan provet. Får se om man hinner?! Måste snacka med läraren.. Funderar starkt på att hoppa av matten igen tills nästa termin då boken HAR kommit ut. Den kommer liksom i november och kursen slutar i december?! :/ Suger verkligen.. Men men en sak i taget !

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards