Livet som mamma

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Sannixen - 10 september 2012 20:35



Framför matten, men idag går det inte alls bra. Är varken motiverad eller intresserad av det. Och så är det sådant som jag tycker är skit tråkigt och bara jag börjar läsa vad jag ska göra så tröttnar jag :/ Inte bra inte bra :/ Men är iaf på sidan 45 nu och ska till 75. Imorgon ska jag åka in på "lektionen" ska se om hon kan hjälpa mig lite med räknaren då jag inte riktigt minns hur man gör grafer och sådär med den. Gillar tyvärr inte någon av mina "lärare" så känns inte som man vill be om hjälp egentligen, men det är ju därför dom är där så får se imorrn hur hon beter sig :P


Snart börjar ensam mamma söker och då är matten slut för ikväll :P


Av Sannixen - 10 september 2012 16:23



Nu är det bara 6 veckor kvar ungefär <3



Allmänt: Nu börjar nedräkningen. Denna vecka är början på den sista månaden av din graviditet. Nu har din bebis fullt utvecklade lungor (bra att skrika med!) och det kan vara skönt att veta att bebisar som föds från vecka 35 har utmärkta förutsättningar att vara friska och starka. Det kanske snurrar till när du reser dig upp nu, så försök ta det lite lugnt när du reser dig och håll blodsockret uppe.


Nu väger bebisen minst 2,2 kg och är minst 45 cm lång. Den fortsätter att lägga på sig underhudsfett, som sedan kommer att hjälpa den bibehålla sin kroppstemperatur.



Hur jag känner/mår: Jag mår bra, det enda som är riktigt jobbigt är bäckenet :/ Har riktigt ont vissa stunder och kan knappt stå på vänster ben när jag ska få på mig byxorna. Även ibland får jag sjukt ont mellan revbenen när jag andas, nästan så man får panik.  Annars är det mest att jag konstant är hungrig hahaha :P Har börjat få jätte mycket huvudvärk men vet inte riktigt om det har med graviditeten att göra. Vill tiden ska snabba sig så vi kan få ut vår lilla sessa <3



    

Av Sannixen - 10 september 2012 15:51



Kollade på den med älsklingen. Den var faktiskt rätt bra ändå.

Kanske inte som de två andra men tycker ändå den var bra på sitt sätt :)


Av Sannixen - 10 september 2012 15:36



Gick ut så Timmie kunde cykla i det fina vädret :) Cyklade några varv runt området och sedan stannade vi på lekplatsen tills hans pappa kom. Så skulle han visa hur duktig han är på att cykla <3 Och fick syn på Wanja så han cyklade hem där och fick ett jätte gott äpple :) tack tack.. Han åt upp nästan hela, riktigt duktig.. Sen nu har dom åkt, blev att han ska sova där i natt. Kommer sakna båda mina pågar ikväll ju, sambon jobbar ju hela kvällen med så är helt alone..


 

Av Sannixen - 10 september 2012 14:33



Fick muta Timmie att om han var duktig hos barnmorskan skulle jag köpa en klubba till honom :) Så han var jätte duktig där. Lyssnade på lillasysters hjärta och det gillade han och även när jag fick stick i fingret så tyckte han det var super intressant <3 Allt som allt tog det väl 10-15min och han blev rastlös på den lilla stunden då började han pilla på allt hahaha.. Då var det dax att gå :P Åkte inom Maxi och där brakade allt lös :O Han blev galen och sprang iväg och han skulle bitas och slänga sig på marken :S Jag fattade ingenting. Men men, köpte ju ändå en klubba eftersom han var ju duktig hos barnmorskan som han lovat.. Så nu sitter han och njuter av den :P


 

Av Sannixen - 10 september 2012 10:19

Kom hem för några minuter sedan, timmie somnade i bilen så bar in honom till sin säng. Nu ska jag själv försöka koppla av och sova en stund, hoppas det går. Sambon är påväg hem också men vi lär inte hinna ses innan han ska iväg på lunch sen jobb :/ I em ska jag till barnmorskan och som det ser ut ska timmie hänga med :p jisses undrar hur det ska gå. Sist han var mer ville han inte sitta still för 5 öre. Men men vi får se ;)

Av Sannixen - 10 september 2012 08:05

Usch har haft sån ångest över att väga mig. Har inte vågat ställa mig på vågen på typ 1 månad nu men idag fick jag ta mig i kragen för jag ska till barnmorskan senare och hon kommer ändå fråga. Blev dock en positiv överraskning när jag ställde mig :) har gått upp 9 kg så det är helt okej. Dock väger jag mer än vad jag någonsin vägt innan men det ska nog försvinna sen tillslut :p

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards