Livet som mamma

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sannixen - 30 oktober 2012 12:03

Usch idag var det dax för pku provet. Både jag och sambon är otroligt nålrädda dessutom. Men allt gick riktigt bra och man märkte inte ens på henne när hon blev stucken. Ammade medans doktorn stack henne och allt fick super bra. Plus jag passade på ännu en gång och fråga om hon tyckte amningen såg bra ut vilket hon tyckte så nu är jag glad. Nu känns det som jag är påväg rätt igen <3
Idag hade hon gått ner lite till så nu väger hon 3420g. Men det var helt okej ändå och vanligt eftersom mjölken inte riktigt kickar igång än :) <3 Ska dock tillbaka och kolla hörseln igen nästa vecka då hon hade massa fosterfett i öronen idag så signalen till maskinen ville inte riktigt. Men inget att oroa sig över :) <3


Av Sannixen - 30 oktober 2012 11:54

En blöjtårta så fick vi en blöjbebis :) Min syrra är så himla fiffig <3

Av Sannixen - 30 oktober 2012 05:33

Åhh vad jag älskar er <3 kärleken är obeskrivlig <3

Av Sannixen - 29 oktober 2012 16:35



Första natten gick jätte bra men inte mycket sömn då lillan som sagt vill äta hela tiden nu när mjölken inte runnit till. Hoppas den gör det snart för jag börjar få panik på smärtan. Men iaf satt och nickade till ett par ggr så blev ännu mer trött av det ju. Hon somnade på mig och sov jätte gott men så fort jag la henne ifrån mig började hon sutta igen <3 Tillslut la jag henne tätt intill mig då sov hon jätte gott och jag kunde lägga mig relativt bra ändå för kunna sova en stund :) Hallelujah <3 Sen sov hon länge faktiskt. Jag vaknade och var hungrig och kunde inte somna om så låg mest och tittade på henne. Och då sov hon vidare rätt länge innan hon också vaknade hungrig <3

Underbara unge <3



 

Av Sannixen - 29 oktober 2012 16:26




Efter doktorn tittat på lillan och sett att allt såg bra ut fick vi åka hem <3 Sambon var ju och jobbade så lillans mormor kom och hämtade oss :) På med overall och ner i bilstolen med varm filt på sig sen bar det av hemåt :) Så himla skönt det var att få komma hem alltså.. Väntat flera timmar ju :P Sen stannade mamma och mös med lillan en stund.. Och strax efter hon åkt kom sambon hem <3 :)


 

Av Sannixen - 29 oktober 2012 16:24


Här har vi vår lilla nakenfis igår när vi väntade på att doktorn skulle undersöka henne så vi kunde få åka hem <3


 

Av Sannixen - 29 oktober 2012 06:08

Vår lilla tös vill ha mat ofta så blir inte mycket sovande för min del :P Nu är jag verkligen zombie. Sedan hon föddes 23:35 den 27e har jag väl sovit Max 3-4 timmar sammanlagt. Det är ju lätt värt det men vill vara relativt på topp när Timmie kommer hem ju <3

Av Sannixen - 28 oktober 2012 15:28

Förhoppningsvis "bara" 1 1/2 timme tills doktorn kommer för titta på lillan. Och sedan bestäms det om jag får åka hem men det ska nog inte vara några problem. Sambon stack till jobbet runt halv ett så suttit ensam sedan dess. Vi betalade för jag skulle kunna se tvn men stod ite vilka kanaler där fanns så såklart finns varken 3,5 eller 6 :( så kollar på massa skit program på SVT2 :/ myser iaf med min prinsessa men sängen är ju inte särskilt skön eller något så man vill ju bara hem där man har lite mer att göra och sådär. Men men bara att fortsätta vänta :P

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards