Livet som mamma

Alla inlägg under januari 2013

Av Sannixen - 22 januari 2013 16:44


Läste precis att Alice och William har varit populärast bland namn nu i två år i rad :)

Här är listan på de 10 vanligaste namnen. Linnea är nummer 8. Om jag får en flicka till någon gång i livet vill jag ha en Julia eller Molly, lite kul att båda dom namnen också är med på listan :P Men egentligen är det roligare med namn som inte är med på listan faktiskt som Timmie.


Flickor topp 10:        Pojkar topp 10:

1. Alice                       1. William

2. Elsa                         2. Oscar

3. Julia                        3. Lucas

4. Ella                         4. Hugo

5. Maja                       5. Elias

         6. Ebba                      6. Alexander

7. Emma                    7. Liam

   8. Linnea                    8. Charlie

9. Molly                       9. Oliver

10. Alva                      10. Filip


Vilka namn gillar ni ?!

Av Sannixen - 22 januari 2013 13:36


Idag kom Emma och hälsade på, himla kul då det var så länge sedan vi sågs. Snackade och kom ifatt lite iaf. Ska försöka ses en gång nästa vecka också sen ska hon gifta sig på helgen :D Åhh vad tiden gått fort. Så himla kul. Sen somnade mina små barn gott och jag har hunnit klippa och klistra lite inför dopet men känner att det är en del till som kommer ta en satan massa tid, vad har jag gett mig in på? men har jag fått en ide kan jag inte bara släppa den heller :P men men nu tar jag paus iaf.. När Timmie vaknar ska vi två laga lite mat :)

Av Sannixen - 22 januari 2013 13:30



Det nya nu är tydligen att rulla över och nanna på magen <3 Sötisen.. Idag har hon rullat över på mage ett par ggr så nu kan man nog påstå att hon lärt sig det :D<3



 

Av Sannixen - 22 januari 2013 08:00

Lillan var börjat vrida sig jätte mycke och spralla, stånka oxh stöna hela nätterna så jag har knappt sovit i natt. Har en himla huvudvärk nu :( Timmie sover länge så det är så typiskt att hon hållt på hela natten då :( Vad kan det bero på? Är det drömmar? Jag börjar fundera på om hon ska börja sova i sitt egna rum nu också så jag iaf kan få lite sömn. Men tycker att hon fortfarande är för liten plus det är drygt att springa fram oxh tillbaka in dit när hon ska äta på natten ?! :/ åhhh jag vill oxh behöver sova, hur ska jag klara av denna dagen med mina små älsklingar när jag har så ont i huvudet :(

Av Sannixen - 21 januari 2013 21:06

Tittade till lillan för en stund sedan så har hon rullat över och sover på mage. Egentligen gillar jag inte det men tänkte att okej kan väl prova. Vissa barn sover ju bättre så. Men får ju hålla koll såklart :) Tog bort kudden iaf så den inte var ivägen.

Av Sannixen - 21 januari 2013 20:07



Nu är min prins hemma <3 Han sitter och äter päson samtidigt som han tittar på spidelmannen på min telefon. Men nu är det dax för honom att nanna <3



 

Av Sannixen - 21 januari 2013 16:29



Då har jag satt igång elvispen på 30minuter igen då. Blev 30 kakor så nu blir det 30st till det blir nog bra :) Kommer ju vara massa andra goda saker med ju. Dricka har vi köpt en del men får köpa mer när lönen kommer. Denna månaden känns som en evighet fy föööör alltså. Men men nu är det bara några enstaka dagar kvar :) Blir väl att vi har läsk och saft på dopet och kaffe för dom som vill ha såklart. Kommer nog bli bra ändå tillslut.

Av Sannixen - 21 januari 2013 15:37



Nu har kakan varit i kylen i två timmar så strax ska jag skära upp den och göra den klar sen ska den också in i frysen till de andra. Den ser riktigt smarrig ut iaf ;) Men det är jobbigt att veta hur många man ska göra av varje kaka? Eftersom vi kommer vara ca 75-80 men alla kommer ju inte ta av alla kakorna och sen brukar man få massvis över. Men sen känner man att ja jag kanske gör den 40-50 av en men så kanske de är just den som alla vill ha ?!


Hur många hade ni gjort av allt?

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards