Livet som mamma

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Sannixen - 4 februari 2013 19:55

Äntligen är min lilla prins hemma igen <3 som jag har saknat honom. Nu blir det välling och Musse pigg. Snart dax för barnen att Nanna <3

Av Sannixen - 4 februari 2013 16:03


De här tårtorna hade jag gjort till mitt 25års kalas :)



Jag arbetar med sugarpaste när jag pillar med mina tårtor :)


Tips: Svart och röd sugarpaste är svårast att få till "hemma" Så då kan man köpa dom färdiga. Jag köpte den svarta i en tårtbutik i Malmö. Går även att beställa på internet och Panduro Hobby har också en del färger :) men de flesta färgerna kan man själv knåda till.





Av Sannixen - 4 februari 2013 15:57




  • De rosa talrikarna beställde jag på internet men kan nu tipsa om att dom finns även på ÖB.
  • Besticken som är engångs men ser ut som riktiga finns att köpa på ÖB även på TGR.
  • Servetterna är från IKEA men säljs tyvärr inte där mer.
  • De rosa stenarna i mitten på bordet köpte jag från något sån Alla varor 20kr på Coop på Stora Bernstorp. Dock har dom stängt men finns ju massvis med andra ställen. Djur affärer lär ha något liknande som man annars har i akvarium :)
  • Och duken minns jag inte var jag köpte den men kan ha varit på Eko :)

Av Sannixen - 4 februari 2013 14:24



Har ju lagt till en kategori där jag kommer lägga upp kakor, dukning och sådant som jag pillar med :) Tycker det är roligt att hålla på inför kalas och annat. Dock är jag ingen baking mom på fritiden så kommer uppdateras mest inför kalas och annat kul :) Så nu får ni stå ut med att det kommer några "gamla bilder" då jag vill få in dom i den kategorin :)

Av Sannixen - 4 februari 2013 14:11


Hann ju med lite iaf när lillan somna en stund. Städade lite snabbt i köket, pratade med vaktmästaren inför dopet i kyrkan och sen hann jag även räkna några tal matte :) Börjar känna mig lugnare iaf inför matten så det känns skönt. Och efter denna helgen blir det förhoppningsvis lättare då Timmie kan vara mer på dagis också så jag kan åka in till skolan 2-3ggr i veckan med :) Nu ska jag försöka komma på något att äta till middag sen ikväll kommer min lilla underbara prins hem <3

Av Sannixen - 4 februari 2013 10:29


Lite morgonmys nu sedan frukost innan vi åker en snabbis till BVC om vi hinner.För vägning av lillan <3  Sen hem och duscha, städa, göra schema till dagis och försöka räkna matte om lillan sover <3



Av Sannixen - 4 februari 2013 08:01

Lillan är inte sitt vanliga lilla jag alltså :/ Igåe ville hon ju inte sova fast att hon var trött så det övergick till att hon blev över trött oxh skrek som en stucken gris sjuuuuukt länge och hon skriker aldrig annars nästan. Och i vanliga fall brukar hon somna efter jag nattat Timmie vid 19-19:30. Visste knappt vad jag skulle göra för lugna ner henne igår. Tillslut somnade hon dock när man gått omkring i och vaggat henne en längre stund. Men sen har hela natten känts orolig och nu sover hon men stånkar och stökar jätte mycket. Hoppas verkligen inte hon är påväg att bli sjuk <3 Sjölv börjar man få huvudvärk nu och sambon skakar så nu kan jag inte somna om heller vilket fall :/ Hoppas bara det går över då jag tänkte koncentrera mig på matten idag ju. Aja hoppas er natt varit bättre iaf :)

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards