Livet som mamma

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Sannixen - 12 februari 2013 21:31

Lillan hade feber innan ikväll, tror det är bättre nu. Hon har haft svårt att somna nu ikväll men nu verkar hon tillslut sova gott. Och jag har hunnit se ett Hart of dixie avsnitt :) Lillan hade ju feber en kväll/natt förra veckan med så undrar om det är tänder eller vad det är som sker :/

Av Sannixen - 12 februari 2013 17:03

Gjorde även ljuvliga Cake pops. Både kladdkaka smak och "citron" kak smak :)


Man behöver

2 paket kakor (vanligast Ballerina kladdkaka)

ca 100g Philadelphiaost

Grillpinnar/klubbpinnar

Vit choklad



Gör såhär:

Krossa kakorna till dom blir smulor. Jag testade med stavmixer men ja det var ingen hitt :P

Efter det ska man blanda i Philadelphia osten så det blir en smet. Rulla smeten till bollar och lägg in en stund i kylen så dom blir lite hårda. Smällt chokladen i vattenbad. Rekomenderar stark chokladen med märket Frazer. Smällte snabbt och bra. Doppa era grillpinnarna/klubbpinnarna i chokladen och tryck i bollarna. Låt stå i kylen en stund så chokladen stelnar. Rulla sedan bollarna i chokladen och stöll sedan in dom i kylen och så är dom klara :)


Tips Ni kan dekorera dom hur ni vill med olika strössel och annat (men gör det direkt efter ni rullat dom i chokladen) Jag gjorde sockerblommor och satte på. Ni kan färga chokladen med karamellfärg :)


Här är mina bollar jag gjort på några citron kex jag köpt.

 


Håller på att smälta chokladen :)

 


In i kylen. Jag gjorde både stående uppåt Cake pops och såna som är neråt med pinnen upp. Olika smak på de jag gjorde :)

 

 


Klara :)

 

  



Inte många som vågade smaka dom på dopet men dom som vågade sa att dom var riktigt goda :) Så det var kul att höra.

Av Sannixen - 12 februari 2013 16:14



Timmie hade gjort ett jätte fint pärl hjärta på dagis idag :) Trodde inte han tyckte sådant var kul men tydligen. Så kanske blir något sånt i födelsedags present också?



 

Av Sannixen - 12 februari 2013 15:13



Helt slut efter rundan i stan med Mimmi haha.. Sen direkt efter där körde jag inom Maxi och köpte massa frukt till Timmie och sedan hade jag bråttom att hämta upp honom på dagis<3 Men jag hann minsann bra. Nu har vi varit hemma en timme och myst. Timmie har ätit massa frukt och jag har försökt lägga Lillan, hon är jätte trött men när jag lägger ifrån henne vaknar hon så just nu orkar jag inte vandra mer så hon sitter i gungan lite <3 Ska väl laga mat om någon timme, Timmie valde pyttipanna :P



Jisses jag är så trött så det känns som jag ska somna :O Haha

Av Sannixen - 12 februari 2013 14:31

När ljusen är tända :)

Av Sannixen - 12 februari 2013 12:40

Är på en shopping runda med frugan. Hittat en del på rea till Timmie så det är nice iaf. Snart bär det av hemåt för Timmie ska hämtas om en timme <3

Av Sannixen - 12 februari 2013 09:07

Varit vaken två timmar nu. Timmie lämnad på dagis och jag och Linnea ska åka in till Mimmi och umgås en stund :) great day !!

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards