Livet som mamma

Alla inlägg under maj 2013

Av Sannixen - 25 maj 2013 15:17



Igår när jag var i stan med Mimmi köpte jag en mysig filt till Lillan och hon ÄLSKAR den :) Jag också för den delen. Leker titt ut med den hela tiden. Riktigt kul att hon förstår det och tar själv upp den över huvudet och sen ner så man kan säga titt ut till henne <3


 

Av Sannixen - 25 maj 2013 14:51

Vilket tråkigt väder och seg dag :/ Imorse stack vi till barnens hus och köpte en ny bilstol till Timmie :) Sen har vi kollat på film och tagit det lugnt. Nu ska sambon iväg och ska äta middag med några vänner och sedan glo på fotboll. Så får se vad jag hittar på ska nog köpa lite gottis och kolla på cougar town :) och mysa med loppan ofc <3

Av Sannixen - 24 maj 2013 17:04


Medans lillan nanna i gungan passade jag på att sy min andra mössa :) Sydde på ett annat sätt denna gången. Detta sättet var lättare om man ska ha mössan åt ett hål, medans det sättet jag gjorde sist var smidigt till en vändbar :)


Tyckte den blev rätt söt :D

 

Av Sannixen - 24 maj 2013 14:36



Åkte in och träffade Mimmi idag. Gick en sväng till stan. Köpte ännu fler mjukisbyxor till Timmie då dock tycks försvinna ? :S Förvirrande det där. Linnea fick en ny filt och ett par leggings och jag fick en klänning ;) Sen blev det Kina box till lunch innan vi begav oss hemåt igen. Mycket trevlig dag och skönt väder.


Dock när jag kom till bilen hade jag fått p böter :( Fy fan alltså. Stod 0,4m för nära en annan väg :/ Så det var bara till att åka hem och betala skiten. Så jävla trist nu när man är mammaledig också.


Men men nu tar jag de bara lugnt med lillan iaf. Planterade några av jordgubbsplantorna där ute, ska snart flytta mina måste bara dra upp de sista rötterna av murgrönan.


Loppan med nya jackan hon fick i doppresent av sin faster med familj <3


 

Av Sannixen - 24 maj 2013 09:27

Idag jobbar inte sambon så länge så vi har iaf kvällen tsm <3 ska se om jag kan kolla igenom matten en liten stund då med eftersom de inte finns tid nu på morgonen. Ska träffa frugan sen om någon timme och gå en runda i stan :)

Förresten har ju slutat med lchf just nu. Gick ner 3 kilo och har stannat där så är happy :) kommer kanske fortsätta en tag sen igen för de sista 2-3 kilona men just nu är jag trött på det :)


Nej nu ska loppan få lite gröt innan jag hoppar in i duschen :)

Av Sannixen - 24 maj 2013 07:17

Idag ville loppan upp kl 5 så hon har klyddat sedan dess. Så ja ännu en dag mes huvudvärk :( och jag som inte kunde somna igår heller. Somnade väl vid 1 eller något :( åh hoppas dagen blir bättre sen men just nu hade set varit helt underbart att få stänga ögonen och sova någon timme.

Av Sannixen - 23 maj 2013 16:26



Provet kändes inte alls bra :/ Sen ska jag antagligen ha ett muntliga på tis ( om sambon kan ta halvdag) och sedan kap 3 på onsdag så känner stress och frustation. Även om jag inte klarar detta så kanske jag klarar kap 3 iaf då har jag "bara" det nationella att göra till hösten isf. Och förhoppningsvis kommer jag in på mitt andra val till högskolan så jag kan börja där till hösten iaf :)


Linnea var med sin pappa medans jag gjorde provet idag men sen fick min mamma ta över när han åkte till jobbet. Så hämtade vi Timmie på dagis tsm och åkte och åt mc donalds :D Gott gott !! Även om de var väldigt torrt idag, hatar när det är så när man ändå betalar en del för skitet. Men men sen har vi bara tagit det lugnt hemma jag och barnen <3 Mina tyger kom inte idag heller :( Trååååk men dom kommer väl imorgon hoppas jag på. Måste dock ändå plugga matte hela helgen så kvittar egentligen.  Snart kommer Timmies pappa och hämtar honom, kommer kännas ensamt ikväll <3

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards