Livet som mamma

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Sannixen - 30 juni 2013 21:10

Timmie skulle ju få en ny säng så sambon och hans kompis åkte dit för att köpa den men den var slut :O och då var där ändå många kvar i fredags när vi var där. Men dom sålde t.om visnings exet. Och då åker dom upp till Helsingborg och köper den. När
Dom började köra var där 18kvar där uppe och när dom kom fram var där 10. Så tydligen gick den åt som smör nu när den var på rea. Men hur underbar är han inte som kör hela vägen dit <3 min älskling

#ny #säng #till #min #son #sambo #underbar #Ikea #helsingborg #bra #pris #ändå

Av Sannixen - 30 juni 2013 13:36



Sitter och kollar på Big Families på tvn. Jisses att ha 12 döttrar som tävlar i skönhetstävlingar :O men förutom de tycker jag de ser så mysigt ut med stora familjer. Kanske inte sådär många barn hehe men ändå en stor familj verkar så mysigt. Likadant när man tittar på Familjen Annorlunda. Läser även två av de mammornas bloggar som varit/är med där :) Och familjerna verkar hur lyckliga som helst och dom verkar ju inte bråka mer än vad alla andra gör som inte har lika många barn. Även när man tittar på min sambos familj/släkt så verkar dom ha sån underbar sammanhållning och när man hör alla historier från förr verkar dom haft de hur bra och underbart som helst :) Förstår inte varför så många har fördomar mot dom som väljer att skaffa många barn? Och även om man vill skaffa barn tätt? Då menar dom på massa ang trötthet och annat. Men jaha alla föräldrar är väl trötta även om man har 1,2,6 eller 10 barn. Klart de är lättare med att ha ett mindre antal men de väljer väl var och en själv? Varför ska andra komma med åsikter och kommetarer? Jag förstår inte det ! Som när hon som varit med i familjen annorlunda nu är gravid med deras 12 då var det många som minsann ville lämna dumma kommetarer :S Varför trycka ner på dom för att dom valt att skaffa ett barn till ? Dom ÄR lyckliga så låt dom vara!! Eller nu som i denna serien jag tittar på hade familjen varit med i tidningen och bara för det blev barnen mobbade i skolan för dom var så många syskon ? Den ena tjejen berätta att hon fick massa taskiga kommentarer på facebook och även en kille i skolan hade frågat varför hon var där, hon skulle inte få vara där eftersom dom var så många? Allvarligt talat man blir förbannad att höra det. För de första så är de inte barnens som bestämmer hur många syskon det ska få utan föräldrarna. Och för de andra så är det verkligen inte en sak att mobbas för, hur kan folk låta sina barn växa upp med såna fördomar?Och det här med att studera det kan man ju göra när som i livet nästan men att skaffa barn kanske man inte vill när man blir äldre, vissa vill men långt ifrån andra. Jag vill plugga men vill även ha fler barn. Och pluggar jag nu och framåt så kan vi inte skaffa barn på ca 6-7år och då är ju våra barn stora och vi är över 30. Visst att vi kan få vårt sista barn i 30års åldern inget fel med det men vi kanske vill ha 4 barn?Och som sagt är de ju vårt val, vi är vuxna. Men tråkigt bara med massa negativitet runt om när man egentligen ska känna lycka om man tar ett sådant beslut. Det jag tycker är tråkigt eller hur man ska säga är att när det är semester dax blir de så himla mycket dyrare så alla de där familjerna har ju inte råd att åka iväg. Jag vill fortfarande kunna åka iväg med barnen lite då och då så dom får uppleva lite och annat. Men ännu en gång upp till dom som skaffar många barn att vilja bort vissa saker :)


Nä nu sa jag fortsätta titta på Big families :)




#hashtag #Många #Barn #stor #familj #sex #studera #skola #mobbare #fördomar #pengar #råd #syskon #stor # familj

Av Sannixen - 30 juni 2013 13:10

Är så himla tråkigt väder idag så har blivit lek och mys hemma. Barnen sover fortfarande middag :) Jag kollar lite på Ikeas hemsida, Timmie ska få en ny säng :)

#sover #middag #barnen #lek #mys #hemma #ny #säng #till #sonen

Av Sannixen - 30 juni 2013 08:33

Wie nu kommer 3e tanden. Började undra var dom tog vägen eftersom hon fick de två andra i mars och det är ju ett tag sedan. Sen har hon bitit massa på sina fingrar och nu såg jag ju ;) när hon lekte med Timmie så fick jag syn på den att den precis gått igenom tandköttet :)

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards