Livet som mamma

Alla inlägg den 16 april 2015

Av Sannixen - 16 april 2015 21:39

Skulle till emporia för hämta ett paket på panduro med de sista dekorationerna till kalaset. Har dock kommit på att jag glömt ballonger eller ja en sorts ballonger har jag. Men iaf så blev det en tur in på de vanliga ställena. Jag skulle byta två newbie klänningar till en mindre storlek. Och så hade jag 100kr rabatt på kappahl om man handla för 400kr så blev ju en fin newbie jumpsuit till bebis och vita lite tunnare strumpor. Och så fick Linnea en tröja, en T-shirt och ett linne <3 Sen en snabbis in på h&m för köpa såna ta 3 betala för 2 tröjor som hon kan ha som extra kläder på förskolan :)

Den ena tröjan från kappahl påminner väldigt mycket om den på lindex med vingarna som Linnea har :) men denna är mjukare och lite tunnare kvalité :) med fjäril istället :)

Av Sannixen - 16 april 2015 09:12

Då sitter man här igen :) Har en undervisningssekvens att skriva. Och visst att man kunnat börja tidigare men då var man så fokuserad på salstentan så det hade inte funkat. Träffade min grupp och tvärgrupp igår för prata om uppgiften och det tog ett tag innan vi verkligen förstod vad vi skulle göra. Dom är verkligen inte tydliga i sina instruktioner. Men iaf kom igång lite igår så känner att jag börjar bli klar nu vilket är skönt. Ska skriva klart idag för imorgon ska vi dela med oss till vår tvärgrupp och så ska vi bedöma varandras. Men då har vi iaf till tisdag på oss. Jag kommer ju inte kunna sitta med det förrän måndag dock eftersom i helgen är det både dop och sedan kalas för min prins. Och tis ska vi göra pp tillsammans och Tors är det redovisning inför storgruppen. Men det ska nog gå bra detta också :)

Av Sannixen - 16 april 2015 08:08

Nu har dom satt upp en P-automat på parkeringen på skolan/förskolan. Och även tagit bort 15min parkeringen. Så nu måste man betala en krona varje dag. Och visst jag kan slå i en krona MEN maskinen tar inte ens pengar så man ska behöva dra kortet varenda dag :S Men ja iaf så stod där en framför mig och hon jade försökt med tre olika kort och den sa bada oläsligt. Jag testade och det stod samma för mig, hon hade ringt dom och då skulle man använda en kod men tydligen när man gjorde detta skulle man vara medlem så ingenting hände och hon var skit arg. Så nu fick man chansa på att gå till förskolan utan biljett i bilen. Alltså ärligt tänk om man fått böter för man inte betalat en krona??!! Sen såg jag flera andra arga föräldrar med telefonerna i högsta hugg så dom ringde nog också :P men väldigt dålig system och nu känner man ännu mer för att byta förskola så ja nu ska jag kolla runt ordentligt och ställa Linnea på kö till förflyttning inför nästa höst (2016) samtidigt som bebis ska börja.

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards