Livet som mamma

Alla inlägg under april 2015

Av Sannixen - 16 april 2015 08:08

Nu har dom satt upp en P-automat på parkeringen på skolan/förskolan. Och även tagit bort 15min parkeringen. Så nu måste man betala en krona varje dag. Och visst jag kan slå i en krona MEN maskinen tar inte ens pengar så man ska behöva dra kortet varenda dag :S Men ja iaf så stod där en framför mig och hon jade försökt med tre olika kort och den sa bada oläsligt. Jag testade och det stod samma för mig, hon hade ringt dom och då skulle man använda en kod men tydligen när man gjorde detta skulle man vara medlem så ingenting hände och hon var skit arg. Så nu fick man chansa på att gå till förskolan utan biljett i bilen. Alltså ärligt tänk om man fått böter för man inte betalat en krona??!! Sen såg jag flera andra arga föräldrar med telefonerna i högsta hugg så dom ringde nog också :P men väldigt dålig system och nu känner man ännu mer för att byta förskola så ja nu ska jag kolla runt ordentligt och ställa Linnea på kö till förflyttning inför nästa höst (2016) samtidigt som bebis ska börja.

Av Sannixen - 15 april 2015 22:04

Det är bra att du är aktiv men måste du vara det vid kl 22? <3 går verkligen inte att somna när du har disco i magen finis <3

Av Sannixen - 14 april 2015 19:49

Satt 4 1/2 timme på provet sen gav jag upp. Hjärnan la ner och både revbenen och ryggen gjorde sjukt ont. Håller nu tummarna att poängen räcker för att ha klarat provet.

Av Sannixen - 14 april 2015 05:52

Usch undrar hur mycket jag fått sova i natt kan inte varit allt för mycket :/ Linnea har ropat fyra ggr, timmie en gång sen har jag själv vaknat ett par ggr där emellan :/ jag går gärna in till dom såklart men just denn natten var viktigt, undrar hur provet kommer gå nu :/ jag brukar säcka ihop efter 2-3 timmar efter en sån här natt men då har ju provet typ precis börjat så det får inte ske :/ Men men nu blir det frukost och förskolelämning.

Av Sannixen - 13 april 2015 21:32

Nu har min hjärna gett upp :/ Känner att jag inte kan ett skit haha men hoppas de känns bättre imorgon. Dock brukar jag få blackout på såna prov :/ men orkar inte läsa på mer nu. Det jag kan de kan jag allt annat får jag försöka gissa på. Och ja man får ju göra omprov om det skulle vara så. Får skylla på gravidhjärnan att jag knappt vet var jag har min egen rumpa nuförtiden haha :P

Aja håll tummarna för mig imorrn mellan 8-14 :) natti natti

Av Sannixen - 13 april 2015 11:41

Jisses tiden bara springer iväg när man sitter och pluggar. Önskar man kunde stanna den en stund så man hann bli klar. Men ja jag får sitta ikväll när barnen somnat också. Men nu känns det som allt man löser bara samlas till en stor klump i hjärnan :/

Av Sannixen - 13 april 2015 09:15

Idag är det pluggdag och jag är riktigt nervös inför provet nu :/ Har suttit en timme nu men tiden stressar mig fast jag inte ska hämta barnen förrän 15. Ska göra alla uppgifter en gång till och sedan läsa lite och tillslut trycka in anteckningarna förhoppningsvis. Men känner att jag är skit dålig på många av orden vi ska kunna :/ men jag måste klara provet kan inte ha det hängande efter mig. Dock stressade att veta att sist var det 30% som inte klarade det :O

Av Sannixen - 12 april 2015 06:48

I natt började nästan undra om det skulle bli dax. Mådde konstigt och vaknade måååånga ggr :/ så knappt sovit något. Men nej ingen bebis än <3 hon behöver inte stressa nu dock hihi vänta gärna till tis kväll om du vill komma ut till oss för tidigt <3

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards