Livet som mamma

Inlägg publicerade under kategorin Graviditet nr 2 ♥

Av Sannixen - 14 oktober 2012 18:46

Haft sammandragningar hela dagen dock inga som gör jätte ont men håller tummarna att något är på gång <3 vill vill vill ju <3

Av Sannixen - 14 oktober 2012 14:18

   38+5 <3

Av Sannixen - 14 oktober 2012 00:59

Sambon sa ikväll att en han känner sagt att är man sjuk kan man inte föda. Kroppen stänger av värkarna eller vad man ska kalla det för den känner att man inte har energin. Så jäkla drygt om det är så eftersom jag fortfarande är sjuk :( har dock satan med sammandragningar ikväll men som sagt kansne kroppen stannar av det tills man är frisk. Och just nu känns det som jag aldrig blir det, varit sjuk ca en månad nu ju :( och det är ingen skön känsla att hosta när hon ligger så pass långt ner.. Läste runt på internet ang detta med kroppen. Det verkar bero på hur sjuk man är och sådär så det är nog inget man ska tänka på :p men läste om flera sär precis under förlossningen mådde dom bra igen och kände inte sig alls sjuka men sen efteråt kom det tillbaka :p Aja får se hur det blir. Ska försöka sova nu trots sammandragningarna. Natti natti folket :)

Av Sannixen - 9 oktober 2012 18:02





Känns som den har sjunkit men vet inte ?! 

Av Sannixen - 9 oktober 2012 17:03



Hade sååå önskat att du kom idag. Sten hård mage, sammandragningar, kan knappt gå på vänster sida utan att det känns som jag ska gå sönder. Känns även som magen att sjunkit ?! Åhh önsketänkande att hon ska komma idag. Men just nu känns det som det händer saker där inne :O



 

Av Sannixen - 8 oktober 2012 16:32



Allmänt: Nu är du 38 veckor gången (eller gravid i 39:e veckan, om du föredrar att räkna så). Förlossningen är runt hörnet och din bebis ligger och väntar på rätt tid att födas. Den fortsätter att lägga på sig ett litet lager kroppsfett, som kommer att hjälpa till att hålla rätt kroppstemperatur och kommer att öka lite till i vikt (pojkar tenderar att väga något mer än flickor). Försök ta det lugnt om du kan – det kan ta ett tag till nästa tillfälle. Gå ut och se en film, läs en bok eller ta långa tupplurar istället för att måla om bebisens rum eller vika bebiskläder. Det kan vara värdefullt att tillbringa lite kvalitetstid på tu man hand med din partner om ni kan.


Mina tankar/känslor: Känns verkligen spännande att det kan ske vilken dag som helst :) Håller tummarna att det sker innan den 22 men ja man kan ju aldrig veta :P Försöker vila lite om dagarna, dock inte de dagar jag har massa att göra och då märker man det på kvällen hur trött man är. Har fått tillbaka foglossning deluxe nu igen tyvärr men inte så lång tid kvar nu så får stå ut. Har gått upp 11 kg så hoppas ju att de mesta försvinner direkt sen får man ju kämpa lite med de sista kg sen :P Första tiden är bara till för att njuta av bebisen ofc <3 Längtar såååå himla mycket alltså.. önskar tiden tills dess kunde gå lite snabbare nu ju ;)


 

Av Sannixen - 8 oktober 2012 14:01



Allt såg bra ut och hon tyckte magen hade sjunkit. Jag har dock inte märkt de men de gjorde jag inte förra gången heller så haha :P Bara att fortsätta att vänta på sessan ska vilja ut :) <3 Dock måste jag som sagt göra mitt matteprov först ;) haha aja skämt och sido hade varit skönt att klara det innan dess men hon är välkommen precis när som helst. Skönt att allt såg bra ut och hon är en liten buse märktes när vi skulle lyssna på hjärtat också ;) <3 Sen pratade vi lite allmänt om bröstmjölk och lite annat jag funderat på sista tiden.

Av Sannixen - 7 oktober 2012 21:19

Sammandragningar deluxe har jag :O haft en del hela kvällen men nu när jag la mig gör det skiiiit ont. Snälla jag hoppas detta kan starta något *håller tummarna* inte för att jag tror det men hoppas kan man ju :) onödigt att ha skiten om det inte börjar ju ;) Men men med Timmie hade jag ju riktiga värkar i 6 dagar innan jag födde så händer väl säkert igen :p

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards