Livet som mamma

Inlägg publicerade under kategorin Graviditet nr 2 ♥

Av Sannixen - 1 oktober 2012 20:01




Allmänt: Nu är du 37 veckor gången (eller gravid i 38:e veckan, om du föredrar att räkna så). Bara två eller tre veckor kvar! Denna vecka tappar din bebis den duniga kroppsbehåring som kallas lanugo och det vaxliknande lager som skyddat huden och som kallas vernix caseosa. Din bebis sväljer båda substanserna och de kommer sedan att ligga kvar i tarmen till födseln där de bildar den svartgröna avföring som kallas barnbeck (mekonium). De sista veckorna kommer du förmodligen att känna dig som en ganska rastlös flodhäst. Försök trots detta att vila så mycket som möjligt, även om du har svårt att sova – du kommer att uppskatta det efter förlossningen.


Mina tankar/känslor: Inte så mycket just nu bara längtar tills allt sätter igång så vi kan få ut vår sessa ju <3 Hoppas varje dag att jag ska vakna med värkar men hon vill stanna lite till <3 Dock får hon vänta tills efter jag gjort mitt matteprov som sagt.. Jag har börjat bli sjukt nervös inför förlossningen efter allt med uppdrag granskning och att dom har skärt ner på personalen i Malmö o.s.v Man går in i ett rum och litar på människorna till 100% men sen att höra ang allt de dom tog upp på det programmet så blir man fan rädd.. Så ja jag är riktigt nervös denna gången :/



En väldigt trött och sliten mamma :P

 

Av Sannixen - 1 oktober 2012 16:46



Filten vår sessa fick av Mimmi :)



Den ska med till BB iaf <3 

Av Sannixen - 1 oktober 2012 15:31



Pernilla kom förbi en snabbis innan jag åkte till Mimmi och lämnade en liten present till vår bebbe <3 Super söööt kanin som hon kan gosa med i vagnen sen :) Tack så jätte mycket gumman <3


 

Av Sannixen - 29 september 2012 11:45


Omg I LOVE IT !! Jag är sjukt glad att vi köpte just denna vagnen.. Sjukt smidig att köra också.. Åhhhh längtar tills hon är ute och kan ligga i den när vi är ute och går :) Den gör sig dock inte rättvis på bilderna så får ta bättre bilder en annan dag :)



 

 


Sorry stökig bakgrund men orkade inte städa igår efter lillen åkte till sin pappa..


Av Sannixen - 28 september 2012 19:09



Hihi nejdå det är vår vagn och bilbarnstol som kommit <3

Trodde det skulle vara massa kartonger och var rädd de inte skulle få plats i bilen. Eftersom vi skulle ju ha ligg och sittdel, chassit, bilbarnstolen, skötväska, paraply, åkpåse, renskydd och myggnät. Men allt detta fick faktiskt plats i detta fantastiska paket.. Och åhhhh vad jag älskar vår vagn <3





Av Sannixen - 27 september 2012 19:26



Har fått näsblod två ggr nu på två dagar :/ Jobbigt. Vågar ju knappt snyta mig. Dock har det ju med graviditeten att göra men riktigt störigt. Är ju inte lite som kommer heller :( Timmie tycker dock det är jätte intressant hahaha.. Han ska titta och torka och titta lite till :P <3 Och inte nog med det mår jag så fruktansvärt illa alla dagar nu.. Känns som jag ska kräka när som helst.. Jobbig känsla det där :( Åhh vill föda nu så jag slipper allt detta ju...

Av Sannixen - 26 september 2012 17:34



Vecka 36+2 <3


 

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards