Livet som mamma

Inlägg publicerade under kategorin Graviditet nr 2 ♥

Av Sannixen - 9 september 2012 08:40



Hur känner ni andra gravida ang när andra vill känna på er mage? Folk ni träffat 2-3ggr innan eller folk ni inte känner alls? Jag brukar tycka det är lite små pinsamt/jobbigt. Men ja igår fick jag banne mig vänja mig :P Av alla ca 40 pers på festen kände väl ändå 90% på magen :P Dom var ju hur gulliga som helst, och tyckte ju den var fin. Männen jämnförde med sina kulor :P haha.. Så i mitten av kvällen brydde jag mig knappt mer :P Men de första gångerna fick jag en liten chock och vet aldrig vad jag ska säga när dom börjar klappa och känna :P hihi...

Av Sannixen - 5 september 2012 18:07


Vår lilla sessa <3 Var så mysigt att få se henne igen.. Sista gången innan hon är ute hos oss <3

Hon vägde 2100g nu och beräknad till födseln skulle hon väga 3500g :) Så vi får väl se.. Håller tummarna att jag inte går över tiden iaf :P 



Av Sannixen - 5 september 2012 06:58

Haft en riktigt dryg natt :/ först var det bara skumma drömmar men sen började jag drömma om förlossningen. Jag är inte rädd för själva förlossningen utan är rädd för att bli ensam där. Eftersom min sambo jobbar som han gör. Dock har han tagit ledigt en del dagar innan också men inte säkert det prickar in dom? Och hur ska jag komma in till förlossningen om inte sambon är hemma? Sen är jag rädd att allt ska gå för snabbt så när jag ringer mamma för art passa timmie kanske jag börjar föda hemma innan hon hinner hit. Allt måste liksom klaffa rätt bra och det är det jag är orolig för stt det inte gör. Men fet ordnar sig ju säkert men de är dessa saker jag börjat drömma om :(

Av Sannixen - 4 september 2012 16:01



Imorgon klockan 16 är det dax för vårt sista ultraljud <3 Längtar sååå..


 

Av Sannixen - 4 september 2012 08:44


Nu är det "bara" 7 veckor kvar <3



Allmänt: Bebisen väger ungefär 2 kg och är cirka 44 cm lång. Nu ligger din bebis formodligen med huvudet neråt i din livmoder, men det är inte säkert att den intagit sin slutgiltiga position riktigt ännu  och skallbenen är fortfarande flexibla så att huvudet kan födas fram.


Händer, fötter, vrister och ansikte kan vara lite svullna nu. Detta kommer sig av vätska  i kroppen och kallas ödem, är ofta värre när det är varmt och under dagens senare del.


Mina tankar/hur jag känner:  Just nu är jag trött på en ständigt spänd mage och ont i ryggen. Men inte allt för många veckor kvar sån tur är. Längtar verkligen tills hon är här med oss <3 Svullnad har jag inte märkt av tack och lov, men kan bli öm i fötterna i mellanåt. Annars inget särskilt, känner mig som en valross. Vågar inte ens väga mig mer :P Hon ligger iaf neråt men är inte fixerad än. Kan hoppas hon kommer innan den 22 oktober iaf <3



 

Av Sannixen - 2 september 2012 17:52



Nu har jag sorterat lillans kläder också :) Det vi har fått innan av sambons syster och min syster, har inte haft orken att gå igenom det innan men nu har jag :) Har lite av varje storlek, men ja känner man att man fattas får man ju bara handla lite sen :) Men skönt att hennes rum börjat bli klart, mest bokhyllan jag vill köpa men får vänta en månad nu eftersom vi beställde barnvagnen denna :P



Några av hennes klänningar har jag hängt på hängare så får dom hängas in i min klädkammare :)

 

Av Sannixen - 2 september 2012 10:11


Jisses vilken dag :/ Har sovit i flera omgångar. Helt sinnes och jag hade lätt kunnat somna nu igen. Varför så trött idag för? Tur man är ledig så man faktiskt kan sova när man känner att ögonen går i kors..


       


Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards