Livet som mamma

Inlägg publicerade under kategorin Graviditet nr 2 ♥

Av Sannixen - 16 augusti 2012 18:43



Hehe ja jag vet ännu ett inlägg om vagnar :P

Men som det ser ut blir det denna vagnen. Men nu är frågan om jag vill ha vit eller rosa :P

Tror dock det lutar mest åt den rosa ändå..


 

 



Av Sannixen - 16 augusti 2012 08:07

Fy för fy för fy för denna gången var 100ggr värre än med timmie. Var sjukt svårt att dricka skiten så hällde den tillslut i mig. Och nu mår jag fruktansvärt illa :O känns som att jag ska kräka. Förhoppningsvis för jag ju inte det.

Köpte en skvaller tidning med mig för ha något att glo i. Här är en annan kvinna men hon har sin kille med sig så ja dom sitter ju och snackar hela tiden. Tråkigt :/ önskar jag var ensam här eller att här var någon runt min egen ålder.

Men ja countdown på 2 timmar nu :P

Av Sannixen - 13 augusti 2012 09:41



Nu har jag börjat fundera lite smått på den här :)

Vad tycker ni?


 



Av Sannixen - 13 augusti 2012 07:51



Allmänt: Från och med nu, ökar bebisen snabbt i vikt. Lungor och matsmältningssystem är nästan färdigutvecklade och bebisen har förmodligen kunnat öppna och stänga ögonen ett tag nu – så den kan se sig om i sin lilla värld.


Nu är bebisen drygt 39 cm lång. Ökningen i längd saktar snart av, men bebisen kommer att fortsätta lägga på sig vikt ända fram till födseln. Förmodligen väger den ungefär 1,3 kg nu.


Nu omges bebisen av ungefär en liter fostervatten, men det blir mindre när den blir större och det blir trångt.  Din expanderande livmoder trycker på diafragman, vilket kan göra att du känner dig andfådd och har svårt att andas ordentligt, men det är en naturlig följd att att det är trångt där inne.



Hur jag känner/mår: Börjat få massa folossning och sammandragningar. Sviiiin ont i ryggen också :/ Men ja det får man ju leva med. Skönt att man inte har så lång tid kvar på jobbet iaf. Har även fått väldigt svårt att andas och fått ofta ont när jag andas. Så ja nu längtar jag verkligen tills prinsessan är ute hos oss <3 Men ja det är ju lite till som ska fixas innan dess men det ska nog gå bra :)



Igår innan kalaset 




Av Sannixen - 9 augusti 2012 17:51



Måste säga att i alla mina ärenden så har dom varit snabba och det är skönt. Fick idag besked på att jag får stanna hemma från den 31 Augusti. Sååå skönt och tack och lov. Slipper jag gå och oroa mig för det. Har börjat få riktigt ont nu också och värre lär det ju bli. Hade inga såna här besvär när jag väntade Timmie mer än sjukligt ont i ryggen. Men nu är det så mycket mer än så.. Men men "bara" lite mer än två månader kvar <3

Av Sannixen - 8 augusti 2012 18:22


För den här vagnen.. Har några jag funderar på men jag är mest rädd det blir helt för mycket rosa. Finns inte många som är mer svart och lite rosa i typ. Utan antingen är dom jätte mycket svarta eller så är dom helt rosa. Tycker dock det är snyggt :P Men vet ändå inte :P



 




Av Sannixen - 7 augusti 2012 20:00

Håller på att tvätta en del av tösens kläder så man kan lägga ner dom i byrån istället för påsar på hennes rum :)

Av Sannixen - 7 augusti 2012 18:10

Gjorde detta igår <3

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards