Livet som mamma

Inlägg publicerade under kategorin Graviditet nr 3 ♥

Av Sannixen - 8 januari 2015 07:16

Barnmorskan kl 10 :) inte varit där sedan vecka 12 ungefär så ska bli roligt.


V 24+4 <3

Av Sannixen - 5 januari 2015 09:51

Tiden har gått rätt snabbt men nu tycker jag den är seg. Men det är väl för att jag är inne i en trötthetsperiod :/ längtar tills du är ute hos oss <3

Av Sannixen - 30 december 2014 15:09


  


Åh kunde inte låta bli att beställa dessa urgulliga pyjamisar till bebis <3 Hon kanske inte ens behöver jamis när hon är född kanske blir för varmt men var ändå tvungen att ha dessa. Någon kyligare natt kanske de blir ;)



Av Sannixen - 27 december 2014 09:08



Kanske hittat en vagn jag gillar nu :) Först var jag inne på att köpa en svart vagn men de är verkligen inte jag alls att ha en helsvart. Jag gillar när där är lite av en annan färg. och kan säga att jag hittat MÅNGA pojkvagnar nu i härliga färger men tycker inte de är lika lätt till flickor. Men men nu kanske kanske jag hittat en jag gillar :P Fast tre färger som jag kan tänka mig :)


 

 

 


Av Sannixen - 26 december 2014 09:15

Alltså denna gången orkar jag knappt leta barnvagn ens :/ finns ingen jag fastnat direkt för. Eller ja de finns en men känner inte riktigt att jag vill lägga så mycket pengar på en vagn faktiskt. Så måste leta efter annat men som sagt orkar inte engagera mig :P

Av Sannixen - 25 december 2014 11:05

Idag är det fyra månader tills du är beräknad vår lilla sessa <3

Av Sannixen - 23 december 2014 09:07

Gravid i vecka 22
Bebisen
Fostret har fortfarande slutna ögon, men kan se ljus och mörker genom de tunna ögonlocken. Vikten har ökat till 450 gram, längden till 27 centimeter.

Mamma
Hormonerna som förändras i din kropp kan göra att tandköttet svullnar upp och att du lättare får hål i tänderna. Kom ihåg att sköta din tandhygien ordentligt.

Bäckenlederna mjukas upp hos alla kvinnor under graviditeten och är en normal process för att utvidga bäckenet. När lederna mjukas upp blir bäckenet mer rörligt och ostadigt. En del kvinnor kan få smärtsamma besvär med bäckenuppluckring, foglossning. Ofta uppstår värk i korsryggen, ner i skinkorna eller från blygdbenet mot ljumskarna.


Mina egna tankar
Foglossning har jag tyvärr men än så länge så kan jag leva med det iaf. Hoppas innerligt att det inte blir värre iaf :/ annars mår jag prima. Får dock en panik känsla ibland då hela kroppen blir varm, känns som jag ska svimma och jag vet inte vad jag ska göra åt saken. Inte ofta de händer tack och lov men de är hemskt när de sker.

Ska få ett ul i julklapp av älskling så vi kan få se vår sessa igen <3 längtar sååå !!!

Av Sannixen - 11 december 2014 15:03

Idag fick bebisen en overall/onepiece som jag tittat på ett tag, egentligen vill jag ha den förra modellen men sen i verkligheten är denna super fin :) älskar verkligen newbie synd bara att de inte är lika ofta man hittar i Linneas storlekar som bebisstorlekarna. Köpte bebisens första klänning för någon vecka sedan också från newbie deras klänningar är så ljuvliga :)

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards