Livet som mamma

Inlägg publicerade under kategorin Äventyr/Resor/Utflykter

Av Sannixen - 12 augusti 2012 08:28

Igår var vi som sagt i Pildammsparken på förmiddagen :) Gick varvet och stannade även på Spindel lekplatsen som finns där. Lekte ett tag sedan gick vi och matade ankorna innan vi åkte hemåt igen :) Super mysig förmiddag med mina älsklingar och det var så himla fint väder också <3

Av Sannixen - 7 augusti 2012 18:06

Ber om ursäkt för bilderna är så stora men kan inte minska dom när jag bloggar från mobilen :/

Av Sannixen - 7 augusti 2012 17:59

Idag var min lediga dag så då skulle jag och lillen umgås med Emelie och Elvira :) åkte till dom runt 9:30 så började vi promenera mot en lekplats. Men mitt i promenaden öppnade himlen sig :O barnen fick ta på sig regnkläder fort som attans, man blev dyng sur direkt :( så snabbade oss tillbaka. Åkte hem och bytade kläder sen körde vi till Malmö museum och tittade på fiskarna och de uppstoppade djuren. Efter en stund får gick vi bort till tekniska museet så barnen kunde leka av sig lite nere i leklandet. Riktigt trevligt var det :) Stannade ett tag sen var det dax att åka hemåt igen. Så kom mamma hit och varit här några timmar :)

Av Sannixen - 27 juli 2012 17:57

Har varit i gång i många timmar nu :) haft en helt underbar dag med frugan och Timmie <3 åkte till henne strax efter 11 sen promenerade vi till folkets park där timmie fick åka massa karuseller. Och Mimmi också ;) Sen var vi på lekplatsen och efter det skulle timmie plaska i vattnet men det blev lite mer än så ;) haha över sööööt <3 Efter en stund steg han upp och ville åka karusell men hann bara åka en innan han ville sova <3 så han somnade i vagnen så promenerade vi till triangel och åt lunch och sedan tillbaka igen. Så väckte vi honom så fick han korv med bröd :) sen åkte han några karuseller till. Och sista valde han masken med Mimmi :) <3 sen var det dax att promenera mot bilen :) haft en helt underbar dag :)

Av Sannixen - 14 juli 2012 12:57

Den 2 Juli blev vi hämtade av bussen på hotellet tsm med alla andra som skulle hem. Sen var det en bussfärd på runt 50minuter till flygplatsen och då somnade Timmie gott <3 Checkade in och sedan åt vi på Burger King. Så vi skulle vara mätta under flygplansresan. Timmie var nästan lika uppspelt över att flyga denna gången <3 Och direkt uppe i luften somnade han, men denna resan var skönare för då låg han på sin stol med huvudet i mitt knä mestadels av resan så jag kunde fortfarande röra mig :) När vi kom till danmark tog vi tåget över och där mötte pappa oss och körde oss hem :) Tack tack jätte snällt :)

Flygplatsen i Cypern <3

Timmie åkte lite karuseller :)

Fördrev tiden med att äta klubbor, sura var dom dock :P

Sov gott på planet <3

Påvär hem till Sverige igen :/ Tråkigt att inte solen ville följa med hem..

Men skönt att komma hem på många andra sätt :)

Haft en helt perfekt första resa med mina pågar <3 Och nästa gång är vi en till <3

Haft toppen väder, en glad son och allt har varit helt underbart alla dagar :)

Älskar er sååååå mycke min lilla familj <3

Av Sannixen - 11 juli 2012 19:59

På söndagen som var vår sista dag innan hemfärd så hade vi en del planerat. Efter frukosten på morgonen promenerade vi ner till ett annat hotell där bussen skulle hämta upp oss. Så åkte vi till en Marknad och trodde vi skulle kunna shoppa loss lite. Men Nope där var inte mycket roligt vi hittade där. Hittade lite till vår lilla tös men annars inget kul. Och det var inte särskilt billigt heller tyvärr. Men det var iaf kul att se hur en marknad där är :) Efter det bar det iväg till Cyperns ända Kamel park där vi red kamel, timmie åkte lite karusell o.s.v Väldigt trevligt och roligt..

Timmie matar kamel <3

Åkte karusell <3

På kvällen var det middag som gällde. Sen shoppade vi lite i någon butik på gatan där vi bor :) Och köpte sedan glass med oss tillbaka till hotellet. Och började packa våra väskor :(

Underbar sista dag tsm på Cypern <3 Vill inte åka hemåt redan :/

Av Sannixen - 8 juli 2012 21:21

Lördagen var en riktig mysdag med mina pågar :) Åt frukost i lugn och ro sedan upp och bytade om till badkläder. Och plums ner i poolen <3 Så himla mysigt och underbart.. Badade ett tag och sen skulle lillen sova lite middag. Så blev det att vi tog det lugnt på rummet ett tag. Sen middag och promenad fram emot kvällen :) Lika underbar dag/kväll som alla de andra dagarna på vår semester.. Åhh vad jag älskar er <3

Mina fina pågar <3

Jag och min lilla prins <3

En riktigt mysig dag <3

Av Sannixen - 7 juli 2012 18:10

Snabbare oss ner till frukosten för att sedan promenera till Farmagusta som tog ca 40min. Skulle ju åka Dolphin submarine :) Dock hade vi sett fel på tiden så vi hade inte behlvt att power walka dit ;) Utan fick vänta där i ca 50min. Men gick ner till havet och plaskade lite så tiden gick ändå relativs snabbt. Men omg vad varmt det var denna dagen alltså. Sen hoppade vi på båten. Det var en sådan båt där man gick ner i den så satt man och tittade ut under vattnet genom fönster. Riktigt coolt.. Men tyvärr gömde sig delfinerna :/ Så dom fick vi inte se.. Var ute till havs någon timme sedan tillbaka igen. Promenerade vi mot hotellet igen. Köpte take away mat med oss och sen bytade vi om och gick ner till havet :) Badade en stund innan vi gick tillbaka till hotellet igen. Och till middag blev det Pizza hut ;)

Frukost <3

Dolphin submarine

Sheppet som Timmie trodde var Pippi Långstrump, såååå himla underbar han är..

han vinkade och sa Heej Pippi :)

Mys på hotellet <3

Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)