Livet som mamma

Alla inlägg under april 2010

Av Sannixen - 28 april 2010 21:15

Snuttisen gillar sitt lamm som spelar musik för honom ♥
 

Av Sannixen - 28 april 2010 09:15


Usch och fy vad trött jag är idag. Och ändå har lillen sovit relativt bra. Men nu när han vaknade strax innan nio så ville han iaf inte somna om igen så nu har vi gått upp, han och jag ♥ Funderar på om jag ska ta en liten tripp med vagnen om nån timme. Behöver dock duscha och lite sådär först men då får jag lägga honom hos Johan sålänge :)




Johan har gjort en "frissa" på lillen :)
 

Av Sannixen - 27 april 2010 10:15

Först var Bvc kvinnan här, riktigt trevlig var hon. Gick igenom lite information och så fick vi nån bok och sådär. Sen vägde hon lillen och nu hade han gått upp till 4240g så det var toppen sa hon :) Sedan när hon gått igen efter ca en timme så hade vi en riktig lugn mysdag. Johan passade lillen medans jag stack till Maxi och köpte gottis inför kvällen. Sen har vi bara umgåtts och myst med lillen ♥  Och tittade på film.




Såhär låg lillen och mös hos mig ♥
 

Av Sannixen - 27 april 2010 10:00

Robert hängde med Johan hem i förrgår så kollade vi på den senaste Terminator filmen. Dock missa jag typ allt för jag råka somna :)

 

 



Av Sannixen - 25 april 2010 14:45


Igår blev vår lilla pojke en vecka "gammal" ♥




Allmänt om barn som är runt 1 vecka: Du som fått ditt barn har haft det ungefär en vecka, men den veckan kan kännas som en hel livstid. Sömnbrist, amning och ditt eget läkande efter förlossningen kan kosta på i början, men det blir lättare så småningom! Din nyfödda vänjer sig gradvis vid livet utanför, men en dygnsrytm får du nog vänta lite på (vissa kan vara riktiga nattugglor i början); tills vidare äter och sover barnet mest. Förmodligen tillbringar din bebis några timmar varje dag med att nyfiket betrakta sin nya omgivning.


Mina egna funderingar: Tycker denna veckan varit helt underbar ♥ Är så himla lycklig att du finns här hos oss vår fina son. Veckan har verkligen sprungit iväg och jag kan knappt tro att det var 7 dagar sedan du kom till oss :O Eller ja idag är det ju 8a dagar sedan ♥ Och lillprinsen är jätte duktig med amning och sovning så det är jätte skönt. Dygnsrytmen är också helt okej faktiskt men det kan ju ändras igen..




Lillprinsen när han låg och drömde idag ♥
 

Av Sannixen - 25 april 2010 13:45

Idag badade lillprinsen för första gången ♥ Och han verkade faktiskt att gilla det. Först låg han i en sån stolsak man sätter i men den såg så obekväm ut så jag höll honom istället. Så det var lite svårt att ta bilder tyvärr. Men nån fick jag iaf :) Så himla underbar ♥


Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards