Livet som mamma

Alla inlägg under december 2011

Av Sannixen - 30 december 2011 21:08



Riktigt förskyld nu :/ Inte kul alls.. Varit seg de senaste dagarna. Ledig ons och tors så då blev det mys med mina pågar. Älsklingen hade dock fått ryggskott stackaren. Var även med min underbara fruga (Mimmi) i stan i onsdags i flera timmar .. Super kul :) Hittade nåt litet till Timmie och något till syrrans bebis <3 Men annars fanns där inte mycket kul på rean. Igår var det bara hemma mys.. Idag har jag jobbat och det var inte det roligaste med en näsa som rann och massa nysande :P Men det fick gå.. Hem så stod älsklingen och lagade mat <3 Och mamma körde då ungefär efter passat den lilla älsklingen efter dagis :)

Av Sannixen - 27 december 2011 08:38


Världens finaste o underbaraste pojkvän <3 Finns ingen som dig bejb..

Tack för de super fina julklapparna :$ blev jätte jätte glad...

Love love love



  

Av Sannixen - 27 december 2011 08:32

 

 

Timmie kom hem från sin pappa runt kl 12. Så lekte vi och mös ett tag. Och när han sovit en stund så gjorde vi oss klara sen åkte vi till syrran för att fira jul igen :) Då var ju timmie och pojkvännen också med.. Och några av syrrans vänner med barn var också med.. Så det var ännu en super mysig dag.. Massa lek och skoj :) God mat igen och massa gotti gott under kvällen.. Timmie var inte särskilt rädd för tomten hahahaha.. Han gick fram jätte fint och sa tack och allt <3 Dock verka han tröttna på att gå fram så tillslut fick Nicole komma med hans klappar :P  Sen packa han upp dom, och efter det var det gröttime.. Sen åkte vi hemåt strax där efter :)

 

Tack för ännu en toppen dag :)

 

 

 

   

Av Sannixen - 25 december 2011 11:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sannixen - 25 december 2011 11:27



Jobbade först sen blev det att snabba sig hem, locka håret, klä på mig och packa in de sista klapparna.. Sen körde jag hem till syrran där firandet skulle vara :) Alla var ju där och kalle anka var redan slut när jag kom.. ;) Riktigt trevlig  julafton, en lugn och skön julafton faktiskt :) Riktigt gott med julematen också, hade ju inte ätit sedan halv åtta på morgonen :P Efter en stund så kom tomten.. Nicole tyckte inte alls de var kul :P Sötnosen <3 Hon fick en keyboard i julklapp och när hon hade packat upp den ville hon inte packa upp fler hahaha.. Då ville hon bara spela hela tiden :P Jag fick super fina julklappar av allesammans <3 Tack så mycket.. När alla hade packat upp och sådär så käkade vi gröt, gotti gott :)  Sen åkte jag hem för att spendera julaftonskvällen med min älskling <3

En riktigt toppen jul :)

 

 

Världens finaste syrra med tomten :)

 

 

Av Sannixen - 21 december 2011 12:15



Det här med att barnen själv visar när dom är redo för pottan stämmer det? Alltså alla säger det. Även min syrra sa de att alla sa de men hon trodde inte det men en dag var nicole jätte intresserad av pottan och efter det var det dax liksom. Och idag bajsa och kissa Timmie på pottan för första gången.. Så stolt jag blev :) Men frågan är om han är redo för det nu liksom att vi verkligen ska försöka eller om han gjorde det som en rolig grej. Han verka iaf väldigt stolt efter. Men känns som det kan bli lite jobbigt under vinterhalvåret med overall o.s.v Men man kanske kan göra det när man är hemma? Eller blir det fel då?? Hjälper dagis till där om man säger till?


 

Av Sannixen - 21 december 2011 10:40



Ja febern har iaf gått ner till 38,7 men han är rätt hängig och sådär. Och hostan blir värre och värre.. Så en sjukling inför julen verkar det tyvärr bli.. Stackare <3

Av Sannixen - 20 december 2011 22:00



Då var lillen sjuk igen :( Dumma årstid.. Han har hostat 2 nätter i rad och jag bad hans pappa att inte simma med honom igår men ja han tyckte att eftersom han inte hosta på dagen var det ändå okej att simma ?! Aja.. Så ja nu ikväll har han 39,5 graders feber och hostar hela tiden.. Dock kan detta ha brutit ut med eller utan simningen ingen aning. Men jag hoppas det går över innan julen annars är det verkligen synd om honom <3 Så ja jag får se hur han mår imorgon annars blir det vab med snuttisen, allt för han ska må bra <3 Mammas ögonsten..

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards