Livet som mamma

Alla inlägg under februari 2013

Av Sannixen - 28 februari 2013 18:40

Min underbara mamma är här eftersom jag legat med migrän sedan ca 19 tiden igår. Så passar hon på att hjälpa mig frosta av frysen <3 egentligen frostar den av sig själv men den har råkat vara öppen några grr :/ men nu är den fiiiin :)

Av Sannixen - 27 februari 2013 18:39



Dom ska vara till ens hjälp årets skämt ju !! Fick en räkning för någon vecka sedan att dom vill ha 4000kr för jag tjänade för mycket 2011 när jag hade bostadsbidrag. Jag hade bostadsbidrag i 6 månader medans jag var extrajobbare, inga av mina egna mammadagar för Timmie kvar eller något. Han var 8 månader när jag var tvungen att börja extrajobba för att få råd för honom och mig själv att kunna leva.  När jag fick en thänst som sommarjobbare och fick ett schema med massa tider sa jag upp bostadsbidraget. Sen tjänade jag riktigt bra för jag tog massa extra tider o.s.v På hösten fick jag sen vikariat 30h/vecka. Och tydligen räknar äckel försäkringskassan heeeeela jävla årets inkomst. Så jävla sinnes. Jag hade ju bostadsbidrag för jag behövde det. Att det sen efteråt gått bra för en varför ska man då straffas för det och behöva betala tillbaka ???


JAG tycker iaf detta är sjukt ! Då är ju bostadsbidrag mer ett lån än ett bidrag...

Av Sannixen - 27 februari 2013 16:31

Jag tjuvåt lite chips i köket sen går jag in med välling till Timmie så säger han
- vad luktar det här?
Jag bara jag vet inte vad luktar det?
Timmie bara -chips
Hahahhahaha han är så sööt <3

Av Sannixen - 27 februari 2013 15:02

Blev dock en snabb lunch på Ikea men vi hann catch up lite iaf <3 Sen körde jag och köpte näsdroppar till Linnea innan vi hämtade Timmie på dagis. Nu är det dax att planera semester till dagis.


Har precis ätit mat :) Blev lax med potatis och hollandaisesås :) gotti gott

Av Sannixen - 27 februari 2013 14:38

Premiär i matstolen idag :) och imorrn eller fredag börjas det med smakportioner :)

Av Sannixen - 27 februari 2013 07:48

Om en timme ska Timmie till dagis och efter de ska jag duscha och in till matten som sagt. Så man får närvaro och förhoppningsvis blir jag klar med de sista sidorna så de bara är repetition sen :)

Negativt: Huvudvärken börjar smyga sig på nu :(
Positivt: Kanske hittat min framtida bil <3 Pappa ska ringa på den imorrn. Eftersom jag kan ju inget om bilar haha :P

Av Sannixen - 27 februari 2013 06:50

Hon är jätte förskyld nu :( får knappt någon luft ur näsan stackaren. Är väl därför hon sovit så dåligt sista dagarna för de legat i grunden. Men i natt var värsta natten hittentills :( Hoppas de är över till nästa onsdag iaf så jag kan få en normal sömn innan matte provet :/ Men sån tur har jag väl inte för jag lär väl ligga och stressa upp mig för skiten hela natten istället. Men men blir att åka och köpa näsdroppar till lillfisen iaf. Sen blir det matte och efter det fika med Mimmi innan jag ska hämta Timmie på dagis <3 Så kommer bli en trevlig dag hoppas bara huvudvärken håller sig borta och att jag blir piggare än vad jag känner mig nu :)

Av Sannixen - 26 februari 2013 19:44

Ungarna ligger och sprallar ikapp :) Timmie har dock sylt i hela huvudet haha <3

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Skapa flashcards