Livet som mamma

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Gravid vecka 13 ♥

Av Sannixen - 4 april 2012 09:33


Kan fortfarande inte förstå att vi ska få en bebis <3 Och ja alla som undrar så var det planerat :)

Och vi är båda väldigt glada.. Även Timmie verkar glad fast han inte förstår så mycket ♥



 

Allmänt :

Nu är fostret nästan 7 centimeter långt och väger ungefär 23 gram – som en halv banan. De fingeravtryck som ditt barn kommer att bära resten av sitt liv är redan på plats. Om du trycker försiktigt på magen så att bebisen kan känna det, kommer den förmodligen att göra samma rörelser som en bebis som söker efter bröstet.

För din del har det kanske börjat lätta nu. De flesta kvinnor upplever att graviditetssymptom som att behöva kissa ofta, trötthet och illamåendet minskar under andra trimestern. Andra trimestern börjar efter graviditetsvecka 13. Det kanske till och med känns som om du inte är gravid längre. Men magens ökande rundning visar tydligt att du är det.

 

Hur jag mår/mina tankar:

Jag har mått rätt illa dessa veckorna men blev värst vecka 12 tycker jag. Nu har jag fått tabletter och det känns som de hjälper faktiskt så det är skönt. Förutom det har jag fått en del fnnar :( Blää.. Trött precis hela tiden, ett 8 timmars pass på jobbet är väldigt jobbigt men man får kämpa sig igenom det. Och hungern OMG säger jag bara. Pang säger det så är jag så hungrig att det svider i magen precis som jag försökt svälta mig eller något :O Och grejen är att jag inte kan äta något nästan utan att må illa.. Bara tanken av kött och kyckling får det till att vända sig i magen :( Lever på mackor och oboy. Dricker flera liter mjölk i veckan :P Älsklingen tyckte vi skulle skaffa en ko ;) ♥

Vikten åker lite upp och ner så är inte riktigt säker på hur mycke jag gått upp men mellan 1-2kg iaf..

Hoppas allt med illamåendet och tröttheten snart blir bättre, hade varit sååå skönt ..

Tankarna är väl mest att man inte kan förstå att vi ska bli 4a :$ helt underbart..

 

 

men men see ya later alligator :P

 
 
Mona

Mona

17 april 2012 10:56

Nämen detta har ju jag missat helt! Gud vad kul! Grattis :D

http://sashakitty.bloggagratis.se

Sannixen

17 april 2012 15:17

hihi tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sannixen - 4 maj 2016 16:48

Har sååå mycket jag vill skriva här men haha finns varken tid eller ork tyvärr. Men men är på VFU nu i en etta men på onsdagarna ska jag vara i förskoleklassen så idag var min första dag där and I love it jag är så säker på att jag valt rätt när ...

..

Av Sannixen - 4 maj 2016 16:21

Har sååå mycket jag vill skriva här men haha fint varken tid eller ork tyvärr. Men men är på VFU nu i en etta men på onsdagarna ska jag vara i förskoleklassen så idag var min första dag där and I love it jag är så säker på att jag valt rätt när j...

Av Sannixen - 7 januari 2016 18:27


Av Sannixen - 7 januari 2016 18:25

Sista dagen för Linnea på förskolan där vi bodde förut och på måndag börjar hon där vi bor nu. Känns så himla sorgligt :( kommer sakna hennes fröknar såååå mycket !! ...

Av Sannixen - 11 november 2015 18:30


Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards