Livet som mamma

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

När telefonen ringer :O

Av Sannixen - 16 oktober 2013 12:22

När det ringer och man ser att det är förskolan då stannar världen upp och man får en klump i magen. För man vet att när dom ringer har något hänt. Tydligen hade Timmie gått in i ett räcke utanför förskolan imorse när han skulle gå in. Men han hade inte haft ont efteråt eller så. Men när dom var på tekniska museet och skulle äta frukt så kunde han inte äta för han hade ont och då var tydligen en tand lös :/ så jag fick lämna min lektion och sambon hämta upp mig. Jag är inte van vid att min prins slår sig allvarligt så kändes som jag skulle börja gråta. Men så hämta vi honom men fick inte tid hos tandläkaren förrän halv ett så vi åkte hem och vänta. Nu har vi lämnat linnea hos mamma och sitter nu i väntrummet hos tandläkaren. Håller tummarna att det inte är något allvarligt :/

 
 
Ingen bild

Pelle

16 oktober 2013 15:41

Hej.
Fin och välskriven blogg du har.

Usch hoppas det gick bra för sonen sen hos tandläkaren.
Gissar på att hans mamma var väldigt glad för att det inte var hon som satt i stolen?

Trevlig onsdag.
/Pelle

Sannixen

16 oktober 2013 16:56

Tack så mycket :)

Usch ja vi får se vad som sker med tanden de närmsta dagarna men förhoppningsvis klarar den sig. Sen ska vi tillbaka om ca 2 veckor så dom tittar på den igen.
Hehe usch ja det är knget men gillar. Dock hade jag gjort det för mina barn alla ggr om.

 
Ingen bild

Pelle

17 oktober 2013 22:21

Så lite så.
Syns att du tycker om att skriva och formulera dig.

Ja sånt om händer munnen är inte skoj alls. Hoppas han inte har ont och att det blivit bättre för han.

Hoppas du inte fört över din rädsla för tandläkaren till barnen bara.
Och hoppas att du sluppit hål/borra och sånt hos tandläkaren?

Trevlig helg/fredag.
/Pelle

Sannixen

18 oktober 2013 21:24

hehe ja jag försöker iaf :P

nej usch sån tur är så har han inte ont och han har kunnat äta när vi skurit det i små bitar till honom iaf så känns skönt :)

hehe nejdå är inte jätte rädd för själva tandläkaren är mer tänder jag inte gillar när dom är lösa o.s.v :P Har tack och lov väldigt bra tänder men en gång i tiden drog dom ut några för att kunna få in tandställning o.s.v ville ju ha raka fina tänder :P haha.

Hoppas du får en toppen helg du med :D

 
Ingen bild

Pelle

24 oktober 2013 21:50

Hej igen.

Hoppas det fortsatt bra för sonen och att ni sluppit återbesök med honom.

Skönt att du blev nöjd efter att ha "plågats" med tandställning i ett par år. Vill man vara fin får man lida pin. ;-)

Hål och laga/borra har du haft turen att du sluppit helt eller?

Hoppas helgen bra sen.

Och hoppas att den kommande helgen blir bra med.
/Pelle

Sannixen

25 oktober 2013 11:11

Ja hans tand verkar ja fastnat igen men ska på återbesök nästa vecka men känns som att det kommer gå bra :)

Ja sådana saker har jag sluppit förutom en gång så nu är man ännu mer noga för man vill aldrig göra om det hehe. Själv då?

Ha en toppen helg du med :)

 
Ingen bild

Pelle

25 oktober 2013 21:55

Vad skönt att det löste sig så väl än så länge. Men förstår att det var nervöst och jobbigt när ni gick i ovissheten om hur det hade gått med tanden.

Ja jag har sluppit det helt vad jag vet (peppar peppar ta i trä).
Låter som du tyckte det var jobbigt och behagligt att laga/borra eller?
Hoppas det var endast nått litet hål du hade då den gången?

Tackar.

Hoppas fredagen varit bra.
/Pelle

Sannixen

26 oktober 2013 23:01

Ja verkligen men nu är de på rätt spår så vi ska på efterkontroll med honom nu i veckan :)

Ja fy tack och lov var det bara ett litet men ändå jobbigt :/ de jag hatar mest är dock bedövnings sprutorna :O livrädd för sprutor.

Haft en bra helg ?

 
Ingen bild

Pelle

28 oktober 2013 20:27

Då får vi hoppas att den kommer att gå bra då.

Usch nu skrämmer du upp mig lite. Är det verkligen så hemskt att borra och laga?
Men du är inte så pass rädd för sprutorna att du övervägde att laga utan bedövning?

Jo då hade en bra helg. Själv då?

Hoppas veckan börjat bra.
/Pelle

Sannixen

28 oktober 2013 21:08

Jadå :)

Haha nej aldrig bedövningen hjälper inte fullt ut tycker jag :P men hellre det lilla än inget alls men nej aldrig mer laga några hål :P
Jodå helgen var mysig :)
Hur står de till i blåsten?

 
Ingen bild

Pelle

28 oktober 2013 21:27

Precis.

Så du menar att det känns när de borrar och håller på även att man är bedövad eller?

Var det nyligen du hade det hålet eller?

Det kanske fick dig att börja sköta om tänderna än bättre efter att du hade hålet så det kanske blev lite som en väckarklocka...

Jo då det är bra i blåsten, eller snarare blåsten har inte kommit dit där jag bor ännu, vi får se framåt hur det blir.

Men hos dig har blåsten just nu (21:30) lugnat ner sig lite eller?

Trevlig fortsättning i blåsten.
/Pelle

Sannixen

29 oktober 2013 22:33

Ja jag tycker det känns ändå :P
Har faktiskt alltid skött mina tänder bra och de var första gången jag hade ett pytte hål. Men de e bara att skärpa sig med munskölj så blir det bra haha :P

Usch ja hemskt som det blåste här :O tur det gick över relativt fort. Kom det mcket hos dig eller ?

 
Ingen bild

Pelle

31 oktober 2013 12:41

Så det var värre att laga än du trodde det skulle vara eller eftersom det var första gången?
Hade du turen att det var medens du hade fritandvård eller fick du surt betala för att laga?

Precis, munskölj och tandtråd... ;-) Annars kan jag rekommendera eltandborste, men det kanske du redan använder?

Nej det blåste inte så mycket här faktiskt, trodde det skulle bli värre än det blev.
Men ni klarade er från strömavbrott och förstörda saker hoppas jag?

Hoppas veckan varit bra.
/Pelle

Sannixen

31 oktober 2013 16:12

Det var värre att laga än jag trott haha. Jag har sån man betalar i månaden vad det nu heter minns jag inte :P så betalar 40kr månaden :P

Hehe precis :) jodå

Ja vi slapp det tack och lov :) såg mest träd ligga här och var och skyltar som lossna :O men trodde också det skulle bli värre än vad det blev.

:)

 
Ingen bild

Pelle

1 november 2013 12:54

Hoppas det gick bra med "efterkontrollen" för sonen sen.

Det jobbiga var när de borrade eller? Hoppas jag inte är för nyfiken,men har aldrig gjort det vad jag vet och det känns som du skrämt upp mig lite. ;-)

Men du är så pass ung att du fått vissa av dina tänder plastade tidigare eller?

Ja det kändes nästan som de överdrev allt lite i tv och liknade innan, fast det kanske var tur det.

Hoppas jag inte är för nyfiken och frågvis.

Trevlig fredag och helg.
/Pelle

Sannixen

1 november 2013 17:29

Hans tand är fortfarande lös och antagligen lär den inte fastna igen :/ men han klarar sig ändå som den är nu.

Haha ja bedövningen funkar inte fullt ut så tyckte de gjorde ont när dom borra :/
Vad menar du med att få tänderna plastade ? :O aldrig hört.

Hehe jo precis :P
Det är lugnt bara kul :)

 
Ingen bild

Pelle

8 november 2013 18:10

Vad bra att det löste sig tillslut då.

Låter inte helt skoj. Men när de lagar är det inte så farligt det är mest när de borrar som det gör så ont? Det var nån tand långt bak som du lagade eller?

Plastar är när de lägger i "plast" eller vad det är i själva gropen i tanden för att förebygga att det blir hål, de gör ofta det i början på tonåren.

Men problem med tandsten har du helt sluppit eller och visdomständerna har du också sluppit problem med?

Trevlig helg och hoppas att veckan har varit bra.
/Pelle

Sannixen

9 november 2013 16:19

Hehe nej var en vid sidan bara men ja :P slipper gärna igen.

Aha okej ja nej de har jag aldrig gjort :P
Jepp sådant slipper jag. Har alla mina visdomstöndern men inga problem med dom :)

 
Ingen bild

Pelle

29 november 2013 19:50

Oj har missat ditt svar totalt, ber om ursäkt.

Men i år gick tandläkarbesöket galant eller du kanske inte har varit där i år ännu och har det "roliga" kvar? ;-)

Oj låter som du har en stoor trut om alla vidspmständer kommit upp utan problem?

Hoppas veckan har varit bra?

Trevlig start på helgen.
/Pelle

Sannixen

30 november 2013 18:42

Hahaha stor trut ? Inte särskilt har dragit ut tänder när jag var yngre för min mun är mindre så tänderna hade inte blivit raka om jag låtit dom växa.

Jag var varit där i år och gick hur bra som helst så de är skönt :)

Veckan har varit bra själv ?

 
Ingen bild

Pelle

2 december 2013 19:29

Okej.
Precis skall man bli fin i mun så får man lida lite tyvärr.
Hade du oturen då att du fick gå runt med järnskrot (tandställning) i munnen något år då med?

Tycker du det är värre att laga än att dra ut då? ;-)

Vad skönt att du har det gjort och att det gick bra. Men du är som folk i allmänhet och var lite smånervös innan?

Jo då veckan har börjat bra i vart fall. ;-) Hoppas du haft en bra måndag med och att ni inte fått så mycket kyla än?

Trevlig start på veckan.
/Pelle

Sannixen

10 december 2013 21:46

Ja jag hade tandställning något år men de var ju mitt eget val så :) hellre det ändå :)

Ja de flesta är väl de :)

Vädret här är helt okej var lite snö häromdagen men de regnade bort igen:)

 
Ingen bild

Pelle

27 december 2013 00:08

Oj förlåt har missat ditt svar.

Ja precis hade du inte tagit det då, hade du säkert ångrat dig idag...

Vad menade du med "hellre det ändå"?

Men du har blivit lite mer nervös efter att du fick borra eller?

Hoppas julen har varit bra och att du hade varit snäll så tomten kom med några paket till dig?

Trevlig fortsättning.
/Pelle

Sannixen

4 januari 2014 06:48

Ja precis :)

Ja klart man blir mer nervös efter man fått borra de låter ku fruktansvärt äckligt.

Vet inte vad jag skrev de till och just nu orkar jag knte leta upp mitt förra svar för titta vad jag mena :P

Jodå julen var bra själv med ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sannixen - 4 maj 2016 16:48

Har sååå mycket jag vill skriva här men haha finns varken tid eller ork tyvärr. Men men är på VFU nu i en etta men på onsdagarna ska jag vara i förskoleklassen så idag var min första dag där and I love it jag är så säker på att jag valt rätt när ...

..

Av Sannixen - 4 maj 2016 16:21

Har sååå mycket jag vill skriva här men haha fint varken tid eller ork tyvärr. Men men är på VFU nu i en etta men på onsdagarna ska jag vara i förskoleklassen så idag var min första dag där and I love it jag är så säker på att jag valt rätt när j...

Av Sannixen - 7 januari 2016 18:27


Av Sannixen - 7 januari 2016 18:25

Sista dagen för Linnea på förskolan där vi bodde förut och på måndag börjar hon där vi bor nu. Känns så himla sorgligt :( kommer sakna hennes fröknar såååå mycket !! ...

Av Sannixen - 11 november 2015 18:30


Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards