Livet som mamma

Alla inlägg under februari 2013

Av Sannixen - 14 februari 2013 09:21

Vaknade för en stund sedan med lillfisen. Var uppe med Timmie vid kl 7 men han fick vara med sambon då jag behövde lite extra sömn :) Vi ligger och myser i sängen men ska strax resa på mig hehe. Idag sker inte mycket. Sambon ska jobba idag så vi ska på bio imorgon istället. Två timmar all alone <3 Kommer bli riktigt mysigt. Annars så sker inte allt för mycke blir mys mer barnen :) <3 älskar min familj så innerligt <3

Av Sannixen - 13 februari 2013 21:21

Har verkligen haft hem en underbar och duktig pojke två dagar från dagis nu <3 man blir så himla stolt <3 Annats är han nästan alltid trotsig. Men han är så duktig och jag älskar höra honom prata :) Och han hat blivit då pussig och go av sig <3 Man får passa på och ta vara på tiden nu sen blir han tonåring och då lär man aldrig få en puss igen haha :P

Av Sannixen - 13 februari 2013 18:36

Är ute en sväng med barnen, riktigt mysigt men saknar sambon <3 Och önskar det var sommar :)

Av Sannixen - 13 februari 2013 17:30



Looper

Helt okej film ändå :)





One for the money

Den tyckte jag var bra faktiskt och hon är ju min favis av alla skådespelerskor så Im happy :)

Dock påminner den om the bounty hunter fast tvärtom.





Av Sannixen - 13 februari 2013 14:58



Var på matten i förmiddags en stund, gick jätte bra. Och den läraren verkade bra. WOW 1 av 4 lärare. Så kan nog börja fråga honom iaf när jag behlver hjälp. Sen körde jag och Linnea hem till syrran med gravidkläaderna och bebiskläderna som Linnea växt ur. Stannade och umgicks en stund innan vi hämtade Timmie på dagis :) Åkte hem och lagade mat och nu har vi ätit. Nu blir det film och mys <3

Av Sannixen - 13 februari 2013 09:20

Nu har jag verkligen tröttnat på snön, varför fortsätter den komma?! Nu vill vi ha vår så att sommaren sen kan komma så vi kan leka med barnen ute :)

Av Sannixen - 12 februari 2013 21:31

Lillan hade feber innan ikväll, tror det är bättre nu. Hon har haft svårt att somna nu ikväll men nu verkar hon tillslut sova gott. Och jag har hunnit se ett Hart of dixie avsnitt :) Lillan hade ju feber en kväll/natt förra veckan med så undrar om det är tänder eller vad det är som sker :/

Av Sannixen - 12 februari 2013 17:03

Gjorde även ljuvliga Cake pops. Både kladdkaka smak och "citron" kak smak :)


Man behöver

2 paket kakor (vanligast Ballerina kladdkaka)

ca 100g Philadelphiaost

Grillpinnar/klubbpinnar

Vit choklad



Gör såhär:

Krossa kakorna till dom blir smulor. Jag testade med stavmixer men ja det var ingen hitt :P

Efter det ska man blanda i Philadelphia osten så det blir en smet. Rulla smeten till bollar och lägg in en stund i kylen så dom blir lite hårda. Smällt chokladen i vattenbad. Rekomenderar stark chokladen med märket Frazer. Smällte snabbt och bra. Doppa era grillpinnarna/klubbpinnarna i chokladen och tryck i bollarna. Låt stå i kylen en stund så chokladen stelnar. Rulla sedan bollarna i chokladen och stöll sedan in dom i kylen och så är dom klara :)


Tips Ni kan dekorera dom hur ni vill med olika strössel och annat (men gör det direkt efter ni rullat dom i chokladen) Jag gjorde sockerblommor och satte på. Ni kan färga chokladen med karamellfärg :)


Här är mina bollar jag gjort på några citron kex jag köpt.

 


Håller på att smälta chokladen :)

 


In i kylen. Jag gjorde både stående uppåt Cake pops och såna som är neråt med pinnen upp. Olika smak på de jag gjorde :)

 

 


Klara :)

 

  



Inte många som vågade smaka dom på dopet men dom som vågade sa att dom var riktigt goda :) Så det var kul att höra.

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards