Livet som mamma

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Sannixen - 1 oktober 2012 20:01




Allmänt: Nu är du 37 veckor gången (eller gravid i 38:e veckan, om du föredrar att räkna så). Bara två eller tre veckor kvar! Denna vecka tappar din bebis den duniga kroppsbehåring som kallas lanugo och det vaxliknande lager som skyddat huden och som kallas vernix caseosa. Din bebis sväljer båda substanserna och de kommer sedan att ligga kvar i tarmen till födseln där de bildar den svartgröna avföring som kallas barnbeck (mekonium). De sista veckorna kommer du förmodligen att känna dig som en ganska rastlös flodhäst. Försök trots detta att vila så mycket som möjligt, även om du har svårt att sova – du kommer att uppskatta det efter förlossningen.


Mina tankar/känslor: Inte så mycket just nu bara längtar tills allt sätter igång så vi kan få ut vår sessa ju <3 Hoppas varje dag att jag ska vakna med värkar men hon vill stanna lite till <3 Dock får hon vänta tills efter jag gjort mitt matteprov som sagt.. Jag har börjat bli sjukt nervös inför förlossningen efter allt med uppdrag granskning och att dom har skärt ner på personalen i Malmö o.s.v Man går in i ett rum och litar på människorna till 100% men sen att höra ang allt de dom tog upp på det programmet så blir man fan rädd.. Så ja jag är riktigt nervös denna gången :/



En väldigt trött och sliten mamma :P

 

Av Sannixen - 1 oktober 2012 18:59



Mysigt att sonen är hemma igen <3 Han kom hem en timme tidigare så nu har vi myst framför en film och strax ska han nanna <3

Av Sannixen - 1 oktober 2012 16:46



Filten vår sessa fick av Mimmi :)



Den ska med till BB iaf <3 

Av Sannixen - 1 oktober 2012 15:33



Åkte in till Mimmi, fick en sjukt bra parkering idag :) Så fick hon sina presenter för hon har ju fyllt år. Och så fick jag en present till bebben <3 Filten jag verkligen ville ha <3 Tack igen gumman... Så promenerade vi bort till Mobilia och gick en runda, skit tråkigt den delen dom öppnat upp :S Hoppas det blir bättre när allt är klart.. Men så blev de att vi åt på BK, satt och snacka en stund där innan vi vandrade vidare. Kunde inte hålla mig ang 2 saker ju till bebben :$ Hoppas man hinner använda allt bara :P hahaha..



 

Av Sannixen - 1 oktober 2012 15:31



Pernilla kom förbi en snabbis innan jag åkte till Mimmi och lämnade en liten present till vår bebbe <3 Super söööt kanin som hon kan gosa med i vagnen sen :) Tack så jätte mycket gumman <3


 

Av Sannixen - 1 oktober 2012 11:26



Den jävla hostan driver mig till vansinne alltså ^^ Ännu en natt där jag knappt sovit, har skit ont i nacke/axlar och huvudvärk deluxe. Är på så SATANS dåligt humör så jag inte vet var jag ska bli av. Jag varnade sambon iaf så han vet att jag är på kasst humör. Tur att Timmie är hos sin pappa för jag hade inte orkat en morgon med barn idag alltså. Fy fan säger jag bara, sprätter i hela kroppen så irriterad jag är på detta jävla skitet nu... !!! ÄR trött på att vara gravid och trött på att vara sjuk.. Kan jag inte få vara bara det ena av dessa två eller ?!?!?!?!


Nej ska åka in till Mimmi och hoppas allt blir bättre där !!

Presentation


Kul att ni hittade hit.. Bloggen handlar om mitt liv som studerande två snart trebarnsmamma,shopping och lite annat skoj. Bor med min sambo,min son Timmie 17/4-2010 och vår dotter Linnea 27/10-2012 väntar även en liten den 25/4-2015. Hope you stay :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards